Wielu czytelników bloga BiznesPonadGranicami marzy o stworzeniu biznesu, który będzie nadawał się do zdalnego zarządzania. Stworzyliśmy już kilkadziesiąt artykułów na ten temat, jednak cały czas poszukujemy nowych inspiracji i wzorców. Choć nie brakuje tego typu wiedzy w języku angielskim to często nie do końca jest aplikowalne w polskich realiach.

Choć nie brakuje Polaków żyjących w ten sposób to często nie mają czasu lub umiejętności do przekazywania swojej eksperckiej wiedzy szerszemu gremium. Dlatego tym bardziej warto zainteresować się „Biblią e-biznesu 2”, która za kilkanaście dni ukaże się w Polsce (Światowa premiera będzie miała miejsce podczas Konferencji #EventBPG w Bangkoku – zapraszamy!). Będzie to gigantyczne kompendium wiedzy na temat tworzenia biznesu w Internecie. Być może nie jest ukierunkowana na tylko przedsiębiorców chcących pracować zdalnie, ale zawiera wiele istotnych informacji przydatnych do budowy tego typu biznesów.

9 Aspektów budowy biznesu zdalnego biznesu, które przyswoisz dzięki „Biblii e-biznesu 2”

1. Projektowanie startupu

Masz pomysł na biznes? Bardzo dobrze, ale na początku zaprojektuj swój startup. W „Biblii e-biznesu 2” ten proces został opisany przez Marcina Łukiańczyka twórcy serwisu „UpolujEbooka.pl”. Oprócz ogólnej wiedzy na ten temat, Marcin opisał swoje doświadczenia z tworzeniem startupu, działającego z powodzeniem od lutego 2013 roku.

2. Wybranie niszy

Warto rozpocząć biznes od odpowiedniej niszy. Istnieje wiele sposobów, chociaż w Internecie najczęściej możemy spotkać się z kopiami rozwiązań z USA. Polskie realia jak zwykle trochę się różnią, dlatego warto czerpać wiedzę od praktyków na rynku polskim. W drugiej części „Biblii e-biznesu” kwestię wyboru niszy opisał Krzysztof Rdzeń – redaktor naczelny miesięcznika e-commerce „mensis.pl”. Poruszył w swoim rozdziale temat handlu w sieci, jak i e-usług. W końcu do kwestii niszy, jak do żadnej innej, należy podejść bardzo drobiazgowo i dokładnie.

3. Analiza rynku

Krzysztof Rdzeń stworzył także rozdział dotyczący analizy rynku. Powinien być to Twój kolejny krok po tym jak zaprojektujesz startup i wybierzesz swoją niszę. Sprawdzenie w odpowiedni sposób czy Twój pomysł ma sens rynkowy może zaoszczędzić Ci dużo czasu, pieniędzy i nerwów, dlatego koniecznie się tym zajmij.

4. Dywersyfikacja

Będąc na drugim końcu Świata i opierając cały swój biznes np. na sprzedaży jednego produktu na allegro, w razie jakiś zmian lub problemów z dostawcą mógłbyś mieć duże kłopoty. Dlatego przekonaj się co i jak dywersyfikować od Macieja Dutko, który z powodzeniem prowadzi kilka biznesów zdalnych. Jeśli masz wątpliwości dotyczącego tego, że warto się fokusować na jednej rzeczy, to podrozdziale Macieja znajdziesz na nie odpowiedź.

5. Telepraca

Prędzej czy później staniesz przed dylematem wydelegowania pewnych zadań na zewnątrz. Jeśli sam prowadzisz biznes zdalnie to będzie w taki sposób też będziesz potrzebował pomocy. Ta kwestia także jest poruszona w „Biblii…”, a opisał ją Maciej Dutko w podrozdziale „Telepraca i telepracownicy”, w którym porusza takie kwestie jak m.in. outsourcing, outtasking, freelancering.

6. Pierwsze kroki ze sklepem internetowym

Nawet planując zamówienie stworzenia sklepu internetowego u fimy zewnętrznej powinieneś wiedzieć jakie będą pierwsze kroki. Warto wiedzieć czy lepiej zacząć od platformy ofertowej czy może od razu od własnego sklepu, a także jakie są inne kwestie do przemyślenia na samym początku. Będziesz mógł tego dowiedzieć się od Mirosława Smużniaka, właściciela agencji interaktywnej tworzącej m.in. sklepy internetowe.

7. Usługi eksperckie i personal branding w e-usługach

Najszybszym sposobem na stworzenie dochodu niezależnego od lokalizacji jest oferowanie swoich usług. Jeśli odpowiednio wykreujesz swoją markę i dotrzesz z ofertą do potencjalnych klientów to już za kilka tygodni możesz przeprowadzić się w dowolne miejsce. O tym jak zrealizować pierwsze elementy tego planu dowiesz się m.in. z podrozdziału Macieja Dutko o usługach eksperckich i personal brandingu w e-usługach.

8. Marketing w sieci

Po stworzeniu modelu firmy i wybrani sposobu w jaki będziesz zarabiał nadchodzi czas na marketing. W „Biblii e-biznesu 2” temat potraktowany jest bardzo poważnie. Cały rozdział poświęcony skutecznej promocji, składający się z 27 podrozdziałów, który sam w sobie mógłbym być konkretnym poradnikiem. Znajdziesz tam porady dotyczące m.in. pisania skutecznych ofert sprzedażowych, storytellingu, robieniu zdjęć sprzedażowych, social media, performance marketingu, e-mail marketingu, pozycjonowania, AdWordsów, remarketingu i wielu innych.

9. Formalności

W tworzeniu biznesu nie można oczywiście pominąć aspektu formalności. Aspektom prawnym poświęcony jest cały osobny rozdział „E-biznes a prawo”. Zarówno pod kątem form prawnych, jak i tworzenia bezpiecznych regulaminów. Nie ma tam informacji o angielskich spółkach ltd, a te możesz znaleźć tutaj.

Chcesz wiedzieć więcej?

Pełną listę autorów, spis treści oraz więcej informacji o książce znajdziesz tutaj na blogu Macieja Dutko.

Natomiast zakupu możesz dokonać tutaj. Kupując ją w przedsprzedaży masz szansę załapać się bonusy np. ebooka lub audiobooka o wartości 29 zł. Warto skorzystać z tej oferty.

Szczególnie miło jednak jest nam ogłosić, że globalna premiera drugiej części „Biblii e-Biznesu” odbędzie się w Bangkoku przy okazji konferencji Biznes Ponad Granicami #EventBPG. Bądź tam razem z nami i spotkaj się m.in. z autorami książki. Więcej informacji tutaj.

Do zobaczenia!

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]