Stworzenie dochodowego e-biznesu wielu osobom wydaje się czymś z pogranicza szczęśliwego zbiegu okoliczności i genialnego pomysłu. Oczywiście te elementy są bardzo przydatne. Jednak wielu doświadczonych przedsiębiorców traktuje stworzenie nowej firmy jak algorytm, czyli zestaw odpowiednich czynności wykonanych w odpowiednim czasie dające pożądane wyniki. Chcesz dowiedzieć się czy w druga część „Biblii e-biznesu” zawiera w sobie informację co robić i kiedy w celu stworzenia dochodowego e-biznesu? Przeczytaj uproszczony plan działania poniżej, wraz z odnośnikami do podrozdziałów książki.

1. Znajdź niszę

Biznes potrzebuje klientów, aby istnieć. Kim są? Najprościej można ich zdefiniować jako grupę osób mających jakąś potrzebę do zaspokojenia.
Jak ich znaleźć? Istnieje wiele sposobów, chociaż w Internecie najczęściej możemy spotkać z kopiami rozwiązań z USA. Polskie realia jak zwykle trochę się różnią, dlatego warto dowiedzieć się jak to zrobić u nas. W drugiej części „Biblii e-biznesu” kwestię wyboru niszy opisał Krzysztof Rdzeń – redaktor naczelny miesięcznika e-commerce „mensis.pl”. Poruszył w swoim rozdziale temat handlu w sieci, jak i e-usług. W końcu do kwestii niszy, jak do żadnej innej, należy podejść bardzo drobiazgowo i dokładnie.

2. Przygotuj sprzedające teksty

Potrafię wyobrazić sobie biznes w sieci, który nie miałby strony internetowej lub listy mailingowej (choć jest to bardzo niewskazane). Niemożliwym jest jednak tworzenie e-biznesu bez używania słów. Nawet jeśli ograniczałbyś się do tworzenia video to musisz jednak stworzyć jakieś tytuły lub opisy, które będą elementem składowym procesu prowadzącego do zakupu lub innej pożądanej akcji. Podsumowując – musisz mieć umiejętność skutecznego pisania lub czas i pieniądze, aby komuś to zlecić.

O tym jak pisać np. oferty dowiesz się od pomysłodawcy książki, Macieja Dutko, który stworzył podrozdział Skuteczna oferta sprzedażowa, a także od wielu innych współautorów Biblii. Wielu z nich specjalizuje się w skutecznej komunikacji w Internecie i swoimi doświadczeniami dzieli się w swoich podrozdziałach.

3. Popracuj nad marką

Jeśli zaczynasz to warto od początku świadomie tworzyć swoją markę. Błędy popełnione we wczesnej fazie mogą mieć katastrofalne skutki na dalszych etapach. O tym jak dobrze wybrać nazwę, domenę oraz zaprojektować dobre logo dowiesz się z podrozdziału Macieja Dutko o budowaniu marki online.

4. Daj się poznać klientom

Dobra marka jest oczywiście bardzo ważna. Tylko musisz w jakiś sposób dać znać klientom o swoim istnieniu. Szukając analogii w świecie fizycznym – kto trafiłby do specjalistycznego sklepu znajdującego się na parterze domu w małej miejscowości z liczbą mieszkańców liczonych setkach? Znajomi i sąsiedzi? Bez marketingu nie ma szans na powodzenie.
Tym bardziej w sieci, gdzie lokalizacja Twojego sklepu nigdy nie jest „po drodze” (co innego jeśli sprzedajesz na zewnętrznych platformach np. Allegro). Potrzebna jest skuteczna promocja, aby ktokolwiek o Tobie usłyszał i miał okazję poznać Twoją markę.
Kwestiom e-marketingu w „Biblii e-biznesu 2” poświęcony jest cały rozdział, który sam w sobie mógłby być osobnym podręcznikiem. Dowiesz się tam w jaki sposób poprawić swoją „lokalizację”, czyli wypozycjonować się w Google i wiele sposób na pokazanie się pierwszy raz klientom oraz inicjowanie pierwszego kontaktu.

5. Zrób coś, aby Cię polubili

Klienci już coś o Tobie wiedzą? To bardzo dobrze, postaraj się jednak nie rzucać na nich od raz z chęcią wyciśnięcia ze wszystkich pieniędzy.
Mogą uciec, a co najmniej przestaną Cię lubić zanim Wasza relacja na dobre się zaczęła.
Dlatego pozwól im się z Tobą oswoić, a potem może polubić.
Co zrobić, aby Cię polubili? Możesz tworzyć ciekawe treści w ramach content marketingu (więcej na temat przeczytasz m.in w podrozdziale Barbary Stawarz), angażować ich w mediach społecznościowych (o tym jak to robić dowiesz napisali m.in. Katarzyna Pełeszczuk, Dawid Dudek, Piotr Chmielewski i Maciej Dutko) lub dbać o perfekcyjną komunikację dzięki radom Marcina Ciska.

Oczywiście w „Biblii…” znajdziesz jeszcze wiele innych sposób na to, aby ze swoimi klientami budować prawdziwe relacje, które mogą trwać LATAMI. Zdecydowanie warto o to zawalczyć, bo pozyskiwanie nowych kontaktów jest najdroższym elementem całej układanki.

6. Sprzedawaj

Oczywiście samymi relacjami nie nakarmisz siebie, pracowników i Waszych rodzin. Trzeba także skutecznie zarabiać na e-biznesie. Temat ten przewija się przez całą książkę pod wieloma różnymi aspektami m.in. wykorzystywaniem e-maila w tych celach, optymalizacją kanałów sprzedażowych i retargetingiem. Autorzy „Biblii e-biznesu 2” mają łącznie 1000 lat doświadczenia w e-biznesie, więc wiedzą jak skutecznie zarabiać w sieci.

7.Zadbaj od samego początku o aspekty prawne

Ostatnim aspektem w tym zestawieniu, ale na pewno nie ostatnim pod względem ważności, są aspekty prawne. W Polsce musimy być ostrożni pod wieloma względami i lepiej od początku się zabezpieczyć pod wieloma względami np. poprzez wybór odpowiedniego rodzaju działalności, formy podatkowo-prawnej oraz stworzenie zgodnego z prawem regulaminu. Wszystkie te kwestie (oraz wiele innych) są poruszone w „Biblii e-biznesu 2”.

Chcesz wiedzieć więcej?

Pełną listę autorów, spis treści oraz więcej informacji o książce znajdziesz tutaj na blogu Macieja Dutko.

Natomiast zakupu możesz dokonać tutaj. Kupując ją w przedsprzedaży masz szansę załapać się bonusy np. ebooka lub audiobooka o wartości 29 zł. Warto skorzystać z tej oferty.

Szczególnie miło jednak jest nam ogłosić, że globalna premiera drugiej części „Biblii e-Biznesu” odbędzie się w Bangkoku przy okazji konferencji Biznes Ponad Granicami #EventBPG. Bądź tam razem z nami i spotkaj się m.in. z autorami książki. Więcej informacji tutaj.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]