Bez względu na to czym się obecnie zajmujesz to na pewno część kwalifikacji, które zdobyłeś na dotychczasowej ścieżce zawodowej będzie dla Ciebie użyteczne także podczas prowadzenia swojego biznesu mobilnego. O konkretnych zawodach możesz przeczytać w innym poście, dzisiaj porozmawiamy o ogólnych kwalifikacjach.
Wykorzystaj dotychczasowe doświadczenie
Wiele historii sukces podróżników pracujących z dowolnego miejsca na Ziemi ma ze sobą wspólny element. Oni mieli doświadczenie z komunikacją, tradycyjnym marketingiem lub reklamą w Internecie. Bardzo często posiadali też podstawowe umiejętności zarządzania biznesem.
Oczywiście nie gwarantuje to jeszcze na 100% sukcesu jednak jest to bardzo przydatne. Jeśli nie masz takich doświadczeń to podnieś swoje kompetencje w tym temacie (pozostałe kompetencje w których warto, abyś się podszkolił).
Każdy zawód jednak ma elementy, które są przydatne w drodze. Może to być na przykład samodyscyplina oraz umiejętności miękkie pewnym momencie będziesz musiał zainwestować swoje pieniądze z biznes. Na szczęście jednak może poczekać z tym do osiągnięcia pierwszych sukcesów, które wynikną właśnie z Twoich bazowych umiejętności.
Wystartuj z wiedzą i know-how, które już posiadasz. Robienie biznesu w Internecie polega na nieustannym testowaniu i próbowaniu nowych rzeczy. Zbyt duży perfekcjonizm jest przeszkodzą. Nie zbudujesz biznesu mobilnego w jedną noc (nie wierz cudownym produkt, najczęściej z USA). Wymaga to wytrwałości i skupieniu na kolejnym kroku.
Być może wykorzystując to czym się zajmujesz/zajmowałeś będziesz mógł najszybszy sposób zbudować sobie markę eksperta i zarabiać na tym? Czy są problemy, które mógłbyś pomóc rozwiązać ludziom za pomocą produktów online, kursów i konsultacji?
Działaj w online marketingu we właściwym sposób
Znajdziesz wiele ebooków, kursów i blogów (albo one znajdą Ciebie) na temat robienia biznesu w sieci. Najważniejsze jednak, abyś zrozumiał jak działa Internet i marketing online. To dobrze jak pojawiają Ci się pomysły na produkty. Czy wiesz co zrobić, aby Twoi potencjalni klienci się o nim dowiedzieli?
Aby do nich dotrzeć musisz mieć wiedzę z wielu dziedzin marketingu internetowego. Dobrze zoptymalizować stronę pod kątem wyników wyszukiwania (SEO), używać płatnych reklam (Google Adwords, Facebook Ads), w umiejętny sposób działać w social media (Facebook, Google+, Instagram, Linkedin, Youtube i inne), tworzyć wartościowy content i umiejętnie korzystać z e-mail marketingu.
Możesz czuć się przytłoczony i słusznie. Rzadko kto robi samotnie te rzeczy (z tych co robią to dobrze). Prędzej czy później będziesz mógł zlecić to na zewnątrz. Na szczęście jest to bardzo łatwe w Internecie.
Umiejętność samodyscypliny
Dla wielu osób największym problemem w rozwoju biznesu online jest zarządzanie sobą. Nie potrafią być produktywne w domu lub gdzieś daleko, gdzie czai się tak dużo pokus. Przygotuj się na to i wypracuj zawczasu odpowiednie nawyki. Traktuj to jako umiejętność, a nie magię. Każdy jest w stanie robić odpowiednie rzeczy we właściwym czasie, trzeba znaleźć sposób dla siebie i zadbać o jakość swojego życia.
Zostaw komentarz