Stanowisko menedżera biznesu internetowego w pewnych aspektach różni się od stanowiska kierowniczego w tradycyjnej firmie. Choć aspekt zarządzania i kontaktu z ludźmi jest bardzo podobny, to dochodzą takie pojęcia jak praca zdalna czy bardzo szybkie zmiany m.in. w zakresie marketingu. Dzisiaj przygotowałem dla Was zestawienie 9 cech skutecznego menedżera ebiznesu, które może drogowskazem w którym kierunku powinieneś kierować swój rozwój zawodowy, aby z sukcesami zarządzać firmą internetową.

Dostrzeganie możliwości biznesowych w Internecie

Skuteczny menedżer powinien dostrzegać i wykorzystać trendy w Internecie zanim zrobi to jego konkurencja np. Facebook wprowadza Reklamę Pozyskiwania Kontaktów (więcej o niej tutaj), która pozwala na skuteczne zbieranie adresów mailowych także od użytkowników smartfonów. Dzięki temu możesz zbudować przewagę konkurencyjną i dużą bazę klientów w swojej niszy, gdy Twoja konkurencja będzie wciąż płacić po kilka złotych za kliknięcie na AdWords.

Umiejętność delegowania

Delegowanie jest oczywiście podstawową umiejętnością każdego menedżera. W ebiznesie jest to o tyle utrudnione, że dynamika pewnych wydarzeń może wymagać błyskawicznego porzucenia jednego zadania, aby zająć się tym, które jest w tym momencie niezwykle ważne. Jeśli chcesz zostać Mistrzem Delegowania to zobacz post.

Synergia pracy pracowników z freelancerami

Specyfika prowadzenia ebiznesu sprzyja korzystaniu często z pomocy zewnętrznych wykonawców. Twoim zadaniem jest skuteczne połączenie okazjonalnego wykonawcę z możliwościami Twojego zespołu. Może być dużo problemów w tym związanych, więc zostawiaj swoich pracowników od samego początku współpracy z freelancerem.

Dobra komunikacja z pracownikami

[sociallocker]Jednym z elementów, które najbardziej demotywują pracowników jest brak klarowności z kontaktach z przełożonym. Gdy nie wiadomo do końca jakie są cele i oczekiwania, a wiadomo, że jakieś są. Dlatego zawsze proś pracownika o powtórzenie swoimi słowami to o co go prosisz i ze swojej strony zrób wszystko, aby nie rodzić niepotrzebnych problemów.[/sociallocker]

Otwarcie na feedback

Dobry menedżer potrafi spojrzeć w realny sposób na swoje zalety i wady. Dlatego jeśli dotrze do Ciebie jakakolwiek informacja zwrotna to uważnie jej się przyjrzał. Oczywiście nie oznacza to, że powinieneś przejmować się wszystkimi negatywnymi ocenami, bo szkoda na to energii.

Dbanie o atmosferę w zespole

Różnica między drużyną mistrzów, a mistrzowską drużyną jest zasadnicza. Ci pierwsi są zbiorem indywidualistów kroczących każdy w swoją stronę. Natomiast mistrzowska drużyna jest połączeniem najlepszych cech wszystkich jej członków. Jedną osobą, która może stworzyć taką grupę jest zdolny menedżer.

Obsesja ciągłej nauki

Działając w branży internetowej jest to konieczność. Kilka lat temu można było z powodzeniem oprzeć sprzedaż na reklamach AdWords. Dzisiaj największą szansą są Reklamy Pozyskiwania Kontaktów (zobacz więcej tutaj) i Blank Posty na Facebooku. Nie słyszałeś o tych narzędziach? To jesteś w tyle i módl się, aby Twoja konkurencja nie zajmował już Twojej niszy.

Skupienie na potrzebach klienta

Prowadząc biznes w sieci nie wygrasz opakowując ładnie produkt lub dając tylko niskie ceny. Skuteczny marketing internetowy polega na jak najskuteczniejszym odczytywaniu potrzeb klientów i trafianie w nie z właściwymi produktami.

Umiejętność definiowania celów

Każdy z trybów ebiznesu, którym zarządzasz, musi mieć określony cel. Jednym z przykładów jest płatna reklama. Bardzo łatwo wydać pieniądze na nietrafioną reklamę w sieci. Czasem jednak drobna zmiana w sloganie reklamowym lub grafice może przynieść zupełnie inne wyniki, dlatego musisz określać cele dla każdej kampanii i reagować, gdy wyniki będą niezadowalające.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]