Czas jest niezwykle cenny dla każdego przedsiębiorcy. Razem z rozwojem firmy, staje się kluczowym zasobem, którego zawsze jest za mało.

Dlatego jeśli marnujesz go na proste czynności, które z powodzeniem mógłby wykonać kto inny, to marnujesz potencjał rozwojowy firmy. Zachowujesz się jak ludzie pijący 20letnią whiskey z colą:)

Kiedyś wydelegowanie swoich zadań na kogoś innego wiązało się z koniecznością zatrudnienia kogoś w biurze, czyli kosztami i trudnościami. Dzisiaj jednak możesz to zrobić w łatwy i bardzo tani sposób.

Zobacz do jakich czynności najlepiej zatrudnić freelancera:

1. Postowanie na blogu

Artykuły na blogu budują wiarygodność Twojej firmy w oczach klientów. Dzięki postom zindeksowanym w Google na bardzo szczegółowe frazy wiele osób trafi po raz pierwszy na Twoją stronę.

Zobacz 10 kroków do zdobycia pierwszych 100 klientów w sieci, gdzie blog odkrywa kluczową rolę.

Tylko który przedsiębiorca ma czas na blogowanie? Jeśli jesteś jednym z nich to zleć to na zewnątrz, warto.

2. Poszukiwania w Internecie

W content marketingu można zaobserwować rosnące znaczenie treści, które zawierają jakiś zbiór danych. Tego typu informacje budzą ciekawość klientów, bo wymagają inwestycji czasowych. Skorzystaj z usług kogoś, kto za kilkadziesiąt złotych, przeszuka najpopularniejsze strony, blogi i portale internetowe, a potem wyciągnie z nich interesujące dane.

3. Zarządzanie profilami w social media

Twój biznes musi nie tylko istnieć na portalach społecznościowych, ale jego wizerunek musi być budowany w dobry sposób. Wrzucenie raz na jakiś Twojego produktu nie wystarczy, bo to nikogo nie interesuje i jedyne lajki będą pochodziły od Ciebie i Twoich bliskich. Właściwa obecność w social media wymaga regularnych i ciekawych komunikatów, interakcji z innymi użytkownikami oraz reagowanie na komentarze i pytania klientów. To też wymaga dużej ilości czasu, dlatego stwórz strategię, a potem jej wykonanie zleć komuś na zewnątrz.

4. Wpisywanie danych

Prosta i czasochłonna czyność. Nie wymaga to specjalnych zdolności, także nie będziesz musiał za to dużo płacić. Dlatego zamiast odwlekać wykonanie tego zadania znajdź kogoś, który zrobi to za Ciebie.

5. Zarządanie stronami internetowymi

Problemy ze stroną internetową są często źródłem stresów i problemów. Nie musisz się znać na wszystkim i zamiast na siłę próbować się starać być także programistą to znajdź kogoś dla którego Twoje problemy ze stroną to pikuś.

6. Edycja dźwięku i wideo

Coraz bardziej rośnie znaczenie różnych form przekazywania treści wykorzystujących tylko dźwięk (np podcasty), jak i nagranie (np. videoblogi). Warto to robić, ale jak sam będziesz inwestował dziesiątki godzin to szybko się zniechęcisz. Zleć najmniej kreatywną pracę na zewnątrz, a sam zachowuj energię na tworzenie.

7. Kontakt z mediami

Michał Szafrański w 59 odcinku podcastu „Więcej niż oszczędzanie pieniędzy” opowiada o skutecznej kampanii PR, której nie idzie przeprowadzić bez pomocy innych osób. Jeśli chciałbyś powtórzyć jego sukces to nie jesteś w stanie m.in. samodzielnie przygotować materiałów promocyjnych i nawiązywać kontaktów z dziennikarzami. Poza tym Twoja wartość rośnie jeśli będziesz miał osobę, która występuje w Twoimi imieniu i jest gotowa do odpowiedzi na wszystkie pytania.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]