Skuteczne delegowanie nie polega tylko na wykorzystaniu czasu innych osób, ale także na korzystaniu z możliwości automatyzacji pewnych zadań. W tym artykule przyjrzymy się możliwości zautomatyzowania kilku działań z zakresu marketingu i sprzedaży. Dzięki temu możesz nie tylko zaoszczędzić czas, ale także robić kampanie, których człowiek nie byłby w stanie przeprowadzić.
mobilny-foto-ebook

Czym jest automatyzacja marketingu?

Na Wikipedii możemy znaleźć bardzo trafną definicję: ” prowadzenie działań marketingowych z zastosowaniem specjalnego oprogramowania oraz narzędzi służących do usprawnienia procesów sprzedażowych. Automatyzacja działań marketingowych ma na celu zwiększenie efektywności prowadzonych kampanii poprzez automatyczne gromadzenie i przetwarzanie informacji dotyczących potencjalnych konsumentów(…).”

Czyli w skrócie jest to oprogramowanie, dzięki któremu możemy zautomatyzować częśc zadań marketinowych. Tego typu narzędzia są zaprojektowane w taki sposób, aby prioretyzować te czynności w najbardziej efektywny sposób.

W przeciwieństwie jednak do automatyzacji produkcji nie sprawia to, że człowiek staje się całkowicie zbędny. Cały czas jest potrzebny, ale jego praca staje się bardziej efektywna, a cele można osiągnąć szybciej.

Bazowym celem marketingu w Internecie jest wygenerowanie większego zysku. Aby to osiągnąć trzeba wygenerować ruch na stronę, dzięki któremu zdobywa się leady (kontakty), a potem sprzedaje. Dzięki automatyzacji marketingu wszystkie etapy tego procesu można udoskonalić.

Na czym polega przewaga automatyzacji marketingu?

Powszechnie wiadomo, że sprzedawanie dzięki e-mailom jest bardzo skuteczne. Wiele marketerów opiera na tym swoją strategię. Wysyłają co chwilę wiadomości do całej listy, mając nadzieję, że to wygeneruje sprzedaż.

Czasem to zadziała, jednak w rzeczywistości sytuacja wygląda następująco:

[sociallocker]1. Tracisz czas i pieniądze próbując dotrzeć do kogoś, kto nie jest zainteresowany
2. Możesz sobie spalić listę

Nie jest to najefektywniejsze działanie.[/sociallocker] Dzięki automatyzacji marketingu system korzystając z informacji o użytkowniku będzie reagował na jego akcje np. gdy wejdzie na stronę ofertę to automatycznie bez Twojego udziału wyślę potencjalnemu klientowi maila np. z rabatem na 10%.

To jest podstawa automatyzacji marketingu wysłanie treści dopasowanej do użytkownika na podstawie jego zachowań.

Co dalej?

Oczywiście jak w przypadku podjęcia każdego nowego kroku w rozwoju firmy powinieneś przeanalizować swoje cele. Wdrożenie automatyzacji marketingu wymaga sporego nakładu pracy na początku oraz inwestycji finansowych. Niekwestionowanie jest to jednak przyszłość, bo treści muszą być coraz bardziej dopasowane do użytkownika, aby dawały jakikolwiek efekt.

W Polsce największym dostawcom tego typu rozwiązań jest firma Salesmanago, która też dostarcza dużo materiałów edukacyjnych na ten temat.

mobilny-foto-ebook

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]