Dropshipping jest modelem biznesowym w którym sprzedajesz produkt, który jest magazynowany i dostarczany przez inną firmę. Na dobrą sprawę możesz nigdy go nie widzieć na oczy. Osiągnięcie sukcesu w tym biznesu rządzi się swoimi unikalnymi prawami. W tym artykule dowiesz się jak na tym nie tylko zarobić, ale zabezpieczyć się na dłuższy okres czasu.

7 Kluczowych czynników sukcesu w Dropshippingu

1. Dodaj wartość do biznesu

Sprzedawanie produktów to za mało. Jeśli tylko na tym opiera się Twój biznes to może zostać łatwo skopiowany przez konkurencję i wtedy możesz oczekiwać wyniszczającej wojny cennowej, co prowadzi do zepsucia rynku. Aby tego uniknąć dodaj wartość do swojego biznesu. Możesz to zrobić poprzez tworzenie wartościowych treści np. nagrywanie materiałów video i pisanie artykułów. Poza tym warto tworzyć społeczność klientów, dzięki temu nawiążesz z nimi relację i nie uciekną dla 1 zł oszczędności do nowej konkurencji.

2. Skup się na marketingu i SEO

Buduj relacje z klientami dzięki aktywnej postawie w media społecznościowych, pisanie bloga i e-mail marketing. Dzięki temu tworzysz unikalną markę, która może konkurować czymś więcej niż tylko ceną. Więcej na temat skutecznego marketingu w sieci znajdziesz w następujących postach na naszym blogu m.in.

6 Kroków do pierwszych 1000 fanów na Facebooku

10 czynników mistrzowskiego wykorzystania twittera dla biznesu

Dlaczego warto wykorzystać Instagram do promocji biznesu?

Oprócz tego zadbaj o kwestie SEO. Zoptymalizuj stronę, dodawaj wartościowe linki. Cały czas jest to olbrzymi fundament branży ecommerce.

3. Specjalizuj się

Większość biznesów dropshippingowych, które osiągnęły sukces, ma jedną wspólną cechę. Przynajmniej na początku specjalizowały się w jakimś produkcie lub niszy. Twoim celem nie powinna być sprzedaż plecaków, lecz dostarczanie rozwiązań dla cyfrowych nomadów pracujących w różnych miejscach na Świecie.

Wielu osobom może pojawiać się wątpliwość, że wraz z zawężaniem niszy zmniejszasz też liczbę klientów. Nic bardziej mylnego, bo dzięki określeniu konkretnej grupy odbiorców będziesz mógł lepiej się z nimi komunikować.

Jeśli każdy może być Twoim klientem to w rzeczywistości nikt nim nie jest.

4. Długoterminowa perspektywa

Dropshipping tak jak każdy inny biznes wymaga czasu i zaangażowania. W kilka tygodni może być ciężko zbudować dochód odpowiadający pensji pozwalającej na utrzymanie. Dlatego nie poddawaj się i pracuj na początku bez oczekiwania wielkich efektów.

5. Perfekcyjna obsługa klienta to najlepszy marketing

Zrób wszystko, aby Twoi kliencie byli zadowoleni. Niech każdy kontakt z Tobą będzie przyjemnością. Czasem warto poświęcić zysk dla dobra klienta, bo nie ma lepszego marketingu niż bezpośrednie polecenia. Dlatego uczyń satysfakcję Twoich klientów priorytetem.

6. Nie przejmuj się detalami

Takie rzeczy jako logo, nazwa czy dostawca e-mail marketingu nie są aż tak ważne jakby się mogło wydawać. Skup się przede wszystkim powyższych punktach. Dawaj wartość oraz najwyższą jakość obsługi klientom. Dlatego lepiej się skupić na nich niż paraliżować decyzją dotyczącą wyboru domeny.

7. Najważniejszy krok

Po prostu zacznij działać. Większość ludzi nigdy tego nie zrobi. Żaden przedsiębiorca nigdy nie był w 100% gotowy pod każdym względem na rozpoczęcie biznesu, więc Ty też nie czekaj i DZIAŁAJ!

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]