Dropshipping jest bardzo kuszącym modelem biznesem. Fakt braku konieczności zajmowania się magazynem i wysyłkami sprawia, że wiele osób nie dowierza – „to jest zbyt piękne aby było prawdziwe”. Oczywiście dropshipping to nie tylko same zalety, ale także wady (pełne zestawienie znajdziesz tutaj). Rodzi także wiele pytań, na które w tym artykule poznasz odpowiedź.

Na wstępie muszę również zaznaczyć, że w projekcie Biznes Ponad Granicami Piotr Motyl rekomenduje (w sporym uproszczeniu) sprzedaż produktów niszowych i drogich. Dlatego poniższe odpowiedzi odnoszą się do takiej sytuacji.

Co zrobić gdy nie trzymałeś produktu w dłoni, a ktoś Cię zapyta o jakąś jego cechę?

Jeśli rozmowa odbyłaby się na żywo to szczerze przyznaj, że produkt jest nowy w ofercie i nie miałeś jeszcze możliwości sprawdzić go osobiście, ale poproś o numer telefonu i oddzwoń. Następnie zadzwoń do fabryki z konkretnym pytaniem.
Jak wybić się spośród konkurencji oferującej ten sam towar?
Jak poradzić sobie ze zwrotami?
Przede wszystkim zwroty są po stronie Twojego dostawcy i on musi się nimi zająć. Oprócz tego przygotuj odpowiednią politykę i bieżąco reaguje na sytuacje np. Dawid Starzykiewicz sprzedaje sukienki z Tajlandii i gdy klienta chce ją zwrócić „bo nie pasuje” to oferuje np. kilka złotych na poprawkę krawiecką. Więcej o tym jak Dawid robi biznes dowiesz się z poniższego zapisu webinaru

Skąd masz wiedzieć, że produkt jeszcze jest w magazynie?

Gdy prowadzisz na poważnie swój biznes to będziesz także dobrze traktowany przez dostawcę. Powinieneś co tydzień dostawać informacje o aktualnych stanach magazynowych, więc nie powinno być z tym problemów. Poza tym posiadając swój magazyn też zdarzają się niedopatrzenia i sprzedawanie, już wyprzedanych, produktów.

Jak się dowiedzieć, że produkt został wysłany?

Ustal ze swoim dostawcom, że będzie od razu przesyłał Ci numer listu przewozowego lub tracking code, który będziesz mógł od razu wysłać do swojego klienta. Dzięki temu będziecie mogli śledzić drogę jaką przebywa paczka.

Jak wybić się spośród konkurencji oferującej ten sam towar?

Przede wszystkim polecam prowadzenie własnego sklepu, bo dzięki temu większe pole do konkurowania pozacenowego w porównaniu ze sprzedażą np. na allegro. Wtedy możesz prowadzić działania content marketingowego poprzez tworzenie ciekawych treści np. artykułów lub filmów na youtubie. Oprócz tego masz możliwość budowania relacji z klientem poprzez e-mail marketing i social media, a także większe możliwości efektywnego wykorzystania reklamy płatnej. Prowadząc swój biznes profesjonalnie wybijesz się spośród konkurencji szukającej tylko szybkiego i prostego zysku.

Kto będzie nadawcą paczki do klienta?

Ty! Może to zaskakiwać, ale większość dostawców umożliwia taką opcję i wpisuje Twoją firmę jako nadawcę, a jeśli dostarczysz taśmę ze swoim logotypem to będzie nią pakować paczki.

Jak wybrać produkt?

To jest szeroki temat wymuszający przemyślenia wielu kwestii. Jeśli jesteś zainteresowany tym tematem to polecam uczestniczenie w jednym z webinarów Piotra poświęconym budowaniu produktów i znajdywaniu produktów. Informacje o nich dostaniesz po zapisie na newsletter.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]