Kluczowym elementem w dropshippingu jest wybór produktu. Ze względu na specyfikę tego typu biznesu nie jest tak ważne czy interesujesz się daną tematyką. Najważniejsze jest to co sprzedajesz. Dlatego w tym artykule poznasz różne kryteria wyboru produktu na które powinieneś zwrócić uwagę.

Podstawowe kryteria wyboru produktów do dropshippingu

W pierwszej kolejności musisz poszukać hurtowni oferującej dropshipping. Na początku proponuję poeskperymentować wśród polskich firm. Najprostszym sposobem na znalezienie ich jest po prostu wyszukiwarka Google.
O dropshippingu z użyciem chińskich partnerów napiszę w jednym z następnych artykułów.

Gdy znajdziesz już hurtownię i będziesz miał przed sobą listę produktów do sprzedaży zadaj sobie następujące pytania:

1. Czy jest duża konkurencja?

Zacznij od wpisania nazwy potencjalnego produktu w wyszukiwarkę Google i Allegro. Jeśli nikt tego nie sprzedaje to idealnie, ale nie musisz na siłę być unikalny. Być może jest to tak dobry produkt, że bardzo wielu sprzedawców będzie w stanie sprzedawać go w dużych ilościach.

2. Czy jest popyt na ten produkt?

Zobacz w jakich ilościach ten produkt sprzedaje się obecnie na Allegro i jak to wyglądało w przeszłości. Aby sprawdzić zakończone akcje wybierz opcję wyszukiwania w zakończonych na głównej stronie portalu.

allegro-zakon

Poza tym możesz zobaczyć ilość komentarzy w sklepach Twoich konkurentów.

3. Czy na produkcie jest odpowiednio wysoka marża

Nie polecam sprzedaży niskomarżowych produktów, bo na tym możesz nawet stracić.

4. Czy produkt jest odpowiednio drogi?

Lepiej sprzedać mniej drogich produktów i ponosić koszt obsługi oraz dotarcia do kilku klientów niż tysięcy kupujących coś małego. Poza tym osoby kupujące droższe produkt są zwykle mniej konfliktowe

5. Czy produkt nie rodzi żadnych problemów na gruncie praw autorskich?

Wszelkie biznesy opierające się na handlu podróbkami lub w jakiś inny sposób naruszające prawa autorskie są tworzone na krótką metę i mogą skończyć się poważnymi problemami.

6. Czy produkt jest trwały?

Twoi klienci kupują od Ciebie i z Tobą powiążą emocje jakie budzi produkt, choć sam mogłeś go nie widzieć na oczy. Dlatego postaraj się o informacje zwrotne na temat tego co zamierzasz sprzedawać. Poszukaj opinii w Internecie i wypytaj sprzedawcę o wszelkie możliwe kwestie, które będą wpływały na satysfakcję klientów.

7. Czy klienci są gotowi płacić za wyższą jakość?

Zastanów się do kogo trafia ten produkt i czy klienci byliby gotowi płacić za wyższą jakość. Warto kierować się do takich grup odbiorców, dla których cena nie będzie jedynym kryterium.

8. Czy sam kupiłbyś ten produkt? (ewentualnie)

Nie jest to konieczne, ale bardzo wskazane abyś dla siebie też kupił ten produkt. Dzięki temu mógłbyś tworzyć własne materiały promocyjne, dzięki którym wyróżniłbyś się spośród innych konkurentów.

Podsumowanie

Zanim wybierzesz produkt, którym chciałbyś się na poważnie zająć, musisz odpowiedzieć sobie na wiele pytań. Przede wszystkim jednak postaraj się znaleźć produkt drogi, który będzie trafiał do dobrej grupy docelowej i na który będziesz miał pomysł pod kątem promocyjnym.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]