Istnieje wiele metod na wdrożenie dropshippingu. Na początku jednak powstaje jednak rodzi się pytanie gdzie zacząć sprzedawać – na aukcjach, czyli najczęściej allegro czy może założyć własny sklep? W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu problemowi, abyś mógł podjąć najlepszą dla siebie decyzję.

Dropshipping umożliwia handel bez magazynu zarówno na platformach aukcyjnych, ogłoszeniowych jak i na we własnym sklepie online. W praktyce można osiągnąć bardzo dobre wyniki działając tylko na jednym kanale. O tym jak to wygląda w praktyce opowiedział Dawid Starzykiewicz na jednym z webinarów Biznes Ponad Granicami

[/sociallocker]

W biznesie internetowym dużo rzeczy się zmienia. Tak jak Dawid opowiadał o dużym sukcesie na allegro, tak sytuacja uległa pogorszeniu na tej platformie. Nadal jest dobre miejsce, aby nauczyć się handlu internetowego i wystartować jednak docelowo rekomendowałbym założenie własnego sklepu.

Dlaczego warto założyć własny sklep?

1. Możliwość budowania marki

Świadomość marki jest jednym z najważniejszych czynników sprawiających, że sięgamy po dany produkt lub korzystamy z usług danej firmy. Na platformie aukcyjnej raczej nie przywiązujemy się do marki sprzedawcy (oczywiście wyjątkiem są duże firmy posiadające także sklepy i traktujące np. allegro jako dodatkowy kanał dystrybucji). We własnym sklepie możemy wykonać szereg działań budujących naszą markę np. aktywny marketing w mediach społecznościowych.

2. Możliwość konkurencji poza cenowej

Konkurencja na podstawie ceny jest najgorszą z możliwych, bo prowadzi w prostej linii do wyniszczenia biznesu i rynku. Niestety większość klientów na allegro szuka głównie ze względu na cenę i jest bardzo ograniczona ilość możliwości wyróżnienia.
Dlatego największe sukcesy w ecommerce odnoszą sklepy rywalizujące w inny sposób, jednocześnie nie oferując najniższej ceny. Dla konsumentów może wydać podejrzane jeśli coś kosztuje zbyt tanio.

3. Dodatkowe źródła ruchu

Istnieje mnóstwo sposobów na skierowanie większej ilości ruchu na Twoje strony i nawet jeśli klient od razu nie kupi to odniesiesz z tego tytułu jakieś inne korzyści np. zapisze się na newsletter lub zapozna się z artykułami budującymi sympatie do Twojej marki.

4. Budowanie relacji z klientem

Czy pamiętasz od kogo kupowałeś coś na allegro? Bardzo mało prawdopodobne jeśli transakcja przebiegła bez problemów. Dlatego jako sprzedawca za każdy razem musisz od początku pozyskiwać klienta, a jest to nadroższy element biznesu. Mając swój sklep i prowadząc np. email marketing masz możliwość budowania relacji z klientem, aby wracał do Ciebie i polecał innym.

5. Możliwość retargetingu i remarketingu

Bardzo często klient nie kupi produktu za pierwszym podejściem i nie zrobi żadnej innej akcji umożliwiającej Wam później łatwy kontakt. Dzięki remarketingowi możesz mu się znowu pokazać dzięki reklamom płatnym i skierować na swoją stronę. W przypadku aukcji jest to także możliwe, ale bardziej ryzykowne kierować ruch na stronę należącą do innego podmiotu.

6. Możesz sprzedać sklep

Zdecydowanie lepiej i bardziej zyskownie będzie sprzedać sklep posiadający zasoby w postaci listy mailingowej, kont w serwisach społecznościowych i bazą klientów niż konto na allegro, które w każdej chwili może zostać skasowane.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]