Codziennie otwiera się tysiące e-biznesów. Wiele osób dostrzega możliwości „ery informacyjnej” i aktywnie próbuje swoich szans w tej branży. Jak się spośród nich wyróżnić i co zrobić, aby odnieść sukces? Odpowiedź jest prosta:
Zastosować 10 sekretów udanych e-biznesów, które dla Ciebie przygotowałem.

1. Znajdź swoje USP

USP (skrót od unique selling proposition), czyli unikalna propozycja sprzedażowa jest to czynnik wyróżniający Twój produkt spośród konkurentów w branży. Musisz znaleźć powód dla którego klienci mieliby przyjść do Ciebie, a nie innych konkurentów w branży. Może to być produkt, unikalna wiedza lub Twoja marka. Polecam Tobie, aby Twoim USP nie była niska cena (wyjątkiem jest sytuacjach, gdzie mimo to masz wysoką marżę na produkcie). Wojna cenowa nie jest niczym przyjemnym i przez nią możecie się wzajemnie wykończyć z konkurencją.

2. Zrozum swoją konkurencję.

Aby stworzyć swoje USP, czyli czynnik wyróżniający od konkurencji, musisz wcześniej ich poznać. Udane e-biznesy robią szczegółowe badania niszy rynkowej i podmiotów w niej działających. Dzięki temu określają co istniejące firmy robią dobrze, a co można poprawić. Dzięki tym informacją można zbudować biznes, który przyciągnie odpowiednią ilość klientów.

3. Przejrzysta strona

Twoja strona internetowa musi być zaprojektowana z myślą o użytkowniku. Powinna być łatwa do nawigacji i czytelna od pierwszych sekund. Nie może na niej zabraknąć wszelkich informacji potrzebnych klientowi do dokonania zakupu lub zapisu na Twoją listę. Oprócz tego powinna Ciebie przedstawiać, aby zbudować Twoją wiarygodność.

4. Uczyń obsługę klienta celem nr 1

Słyszałem kiedyś stwierdzenie, że w Polsce można osiągnąć sukces w biznesie dbając tylko o obsługę klienta ze względu na jej ogólnie niski poziom. Zapamiętaj, że zadbany klient do Ciebie wróci, a być może kogoś ze sobą przyprowadzi. Natomiast zła reputacja może całkowicie zdewastować Twój biznes.

5. Uczyń Google Analytics swoim przyjacielem

Zrozumienie kim są Twoi goście, skąd do Ciebie przyszli i jak zachowują się na stronie pozwoli Ci bardziej dostosować do klientów różne aspekty biznesu.

6. Sprawdź swoją stronę pod kątem SEO

SEO, czyli dostosowanie strony do wymogów wyszukiwarek, aby być mieć wyższe pozycje w nich. W tym celu może użyć różnych narzędzi online tych wymienionych w poście na blogu HubSpot

7. Content is king

Treści na stronie, które są przyjazne oraz wartościowe dla użytkownika są bardzo ważną częścią każdego e-biznesu. Używaj dobrych zdjęć, aby zaprezentować swoje produkty oraz dawaj odpowiednią ilość informacji (pamiętaj, aby nie przytłoczyć swoich klientów). Używaj recenzji produktów, przewodników i innych treści, niech każdy zainteresowany Twoimi produktami lub usługami ma idealne wsparcie w podjęciu decyzji.

8. Proś klientów o feedback

Nawet jeśli wydaje Ci się, że robisz wszystko dobrze to cały czas jedną z najlepszych rzeczy jakie możesz robić prowadząc biznes online jest proszenie konsumentów o feedback oraz wprowadzanie sugerowanych zmian. Możesz zrobić to za pomocą ankiet lub bezpośredniej komunikacji. Wszystko to może doprowadzić do większej sprzedaży. Choć zachowaj umiar i zawsze kalkuluj koszt zmian.

9. Właściwie wykorzystuj social media

Z jednej strony jest to budowanie marki Twojego biznesu oraz trafianie z contentem do poszukujących. Innym zastosowaniem jest słuchanie potencjalnych klientów i to nie tylko na Twojej stronie. Zobacz co dzieje się na grupach związanych z Twoją niszą lub stronach konkurencji. Może tam znajdziesz wartościową inspirację dla Twojego biznesu.

10. Testuj, sprawdzaj i wprowadzaj zmiany

Wielką korzyścią e-biznesu jest łatwość wprowadzania zmian oraz testowania różnych założeń małym nakładem czasu i pieniędzy. Biznesy, które osiągają duże sukcesy nie są budowane w ciągu jednej nocy, dlatego cały czas udoskonalaj swoją działalność.

Znasz już sekrety. Który z nich użyjesz jako pierwszy do zbudowania sukcesu Twojego e-biznesu? Daj znać w komentarzu!

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]