W momencie gdy czytasz ten artykuł klienci na całym Świecie wydają miliony dolarów przez Internet. Szacuje się, że ok 2,5 miliarda ludzi loguje się do sieci każdego dnia. Żyjemy w erze informacyjnej, co rodzi potencjał możliwość stworzenia biznesu wykorzystującego moc Internetu. Najczęściej dzieli Ci tylko 5 kroków do założenia e-biznesu.

Zawsze jednak w świecie biznesu było tak, że tam gdzie była okazja na zarobek, tam pojawiała się konkurencja. Możesz sprawdzić w Google dowolną niszę i prawdopodobnie znajdziesz kogoś w polskim Internecie kto na tym zarabia. Jeśli powtórzysz wyszukiwanie, ale po angielsku to na pewno znajdziesz jakąś ofertę z tym związaną. Zdziwiłbyś  się jakie rzeczy ludzie sprzedają online i zarabiają w ten sposób na życie.

Wielką zaletą prowadzenia e-biznesu jest, to że możesz dostosować go do swojego stylu życia. Zarabianie pieniędzy z dowolnego miejsca na Ziemi to już nie jest. Nawet ja pisząc ten artykuł jestem otoczony dźwiękami tajskiego radia, a na ulicy na którą mam teraz widok co chwilę przemykają żółte, bo jestem w kawiarni w Bangkoku. Mój biznes działa nawet kiedy śpię.

Oto 5 kroków do założenia e-biznesu:

1. Wybierz dochodową niszę

Dla wielu może to być najtrudniejszy etap, ale jest też najważniejszy, abyś nie tracił czasu i pieniędzy na tworzenie produktów dla niszy w której nie ma klientów lub są, ale nie mają pieniędzy. Mam dla Ciebie system, który Ci w tym pomoże i opisałem go w darmowym ebooku. Odbierz go tutaj.

2. Przygotuj solidne fundamenty

Mówiąc o fundamentach e-biznesu mamy na myśli stronę internetową, listę mailingową i społeczność w mediach społecznościowych. W tego typu biznesie jest wiele aspektów, ale te są kluczowe.
Twoja strona powinna być klarowna i przejrzysta. Jeśli będzie wprawiała w zakłopotanie Twoich klientów to ją opuszczą w ciągu kilku sekund (zainstaluj na niej kod Google Analytics i monitoruj współczynnik odrzuceń). Możesz mieć mniej zakładek, ale niech wszystkie będą dopracowane i robią dobre wrażenie.
Mimo wielu głosów wieszczących koniec e-mail marketingu to ma się on wciąż bardzo dobrze pod kątem sprzedaży. Dlatego budują swoją listę oferując jakiś bonus za zapis na nią.
Zadbaj też o swoją prezencję w social media, nie skupiaj się jednak na tym, bo to jest tylko jeden z elementów fundamentu, a nie fundament sam w sobie.

3. Zbuduj zaangażowaną widownię

Jeśli Twoje profile w social media lub strona przypominają opuszczone miasto to ciężko będzie zmienić odwiedzających w klientów. Twoi celem jest stworzenie zaangażowanej grupy fanów Twojej marki, którzy powiedzą wszystkim swoim znajomym o Twoim biznesie.
Możesz to zrobić dostarczając im wartość, którą mogą od razu wdrożyć w swoje życie. Nigdy nie kupuj fanów na allegro lub innym miejscu, bo oni nigdy nie będą zaangażowani. Skupiaj się na nawiązywani relacji z tymi, którzy naprawdę są zainteresowani Twoją działalnością.

4. Twórz oferty premium

Prowadzenie każdego biznesu polega na sprzedawaniu. Oczywiście e-biznes nie jest wyjątkiem. Wyróżnia się ze względu na produkty, a właściwie ich formę. Sprzedajesz produkty cyfrowe, czyli kursy, ebooki czy poradniki.
Możesz stworzyć coś raz i już zrobiłeś pracę. Później tylko to uaktualniasz. Twórz różne warianty swoich produktów, także droższe wersje premium. Wpłynie to bardzo pozytywnie na Twoje dochody ze sprzedaży.

5. Testuj i skaluj

Jedną z największych korzyści e-biznesu jest możliwość robienia łatwych i tanich testów.
Bądź gotów na błyskawiczną zmianę strategii jeśli dotychczasowa się nie będzie sprawdzała. Kiedy już znajdziesz odpowiednią kombinację dla Twojego biznesu to zwiększaj skalę.

Podsumowanie

Życie jest za krótkie, aby marnować je w pracy lub biznesie, który nie czyni Cię szczęśliwym. Wykorzystaj możliwości jakie daje nam Internet i stwórz styl życia dający Ci pełna satysfakcję. To jest w zasięgu ręki.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]