Początkujący przedsiębiorcy narażeni są na wiele błędów, które popełniają intuicyjnie przenosząc do biznesu swoje doświadczenia jako konsumenci. Teoretycznie wydaje się to właściwe. W praktyce jednak klienci często nie są do końca świadomi jakimi wartościami kierują się przy wyborze danego produktu lub usługi.

Najlepszym przykładem obrazującym tę zależność jest kwestia ceny. Wielu z nas na pytanie – czy kupisz tańszy czy droższy produkt? Bez wahania odpowie, że wybrałoby mnie kosztowną alternatywę. W końcu większość z nas chce mieć poczucie robienia najbardziej korzystnych interesów.

Wyobraź sobie jednak sytuację, że masz kupić jabłka. Na dwóch straganach kosztują 2 zł za kilogram, jest opis ich pochodzenia, informacja o odmianie, kilku klientów stojących w kolejce i uśmiech na twarzach sprzedawców. Na trzecim stoisku też są jabłka, kosztują 0,5 zł. Mimo najniższej ceny jaką widziałeś w życiu nikt tam nie kupuje. Owoce są niechlujnie wyeksponowane, a sprzedawca ze wzrokiem mordercy pali mocne papierosy.

Gdzie kupisz?

Czy na pewno cena jest wszystkim?

Na aspekt “cenodajstwa” zwrócił uwagę Maciej Dutko w swoje książce “Efekt Tygrysa” poświęconej marce osobistej. Obala w mniej m.in. mit o tym, że aby coś sprzedać trzeba mieć ceny niższe niż konkurencja.

Praktyka zaniżania ceny swoich produktów lub usług jest nie tylko szkodliwa, ale wręcz zabójcza dla Twojego biznesu. W ostatnim wywiadzie na blogu wydawnictwa Helion Maciej Dutko powiedział: “(…) każdego miesiąca oglądam dziesiątki przedsiębiorców, którzy wypluwają płuca z wysiłku, by zaspokoić coraz bardziej roszczeniowego klienta, dając mu przy tym jak najniższe ceny. A to błąd: bo jeśli nie cenimy siebie i swojej oferty od początku, nigdy tego szacunku nie odzyskamy — ani u siebie samych, ani tym bardziej ze strony klienta.”

Jak w takim razie przestać być cenodajką i zbudować solidny biznes?

Aby się tego dowiedzieć zapraszamy na spotkanie z Maciejem Dutko już dzisiaj wieczorem.

Możesz się na nie zapisać ==> tutaj <==

Poza tym tradycyjnie zapraszamy na listopadową konferencję #EventBPG, podczas której Maciej każdego dnia będzie dzielił się z nami swoją wiedzą. Pierwszego dnia opowie o skutecznym wykorzystaniu e-usług, drugiego o procesie powstawania „Biblii e-biznesu 2„, a trzeciego poprowadzi swoje flagowe szkolenie „E-Biznes do Kwadratu

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]