Większość z nas miała jakąś styczność z zarządzaniem czasem. Wielu z nas uczestniczyło w warsztatach lub czytało książkę na ten temat. Czy miałeś moment w życiu gdy chciałeś się lepiej zorganizować? Wdrożyć w swoje życie prioretyzowanie i poukładanie zadań?

Prawdopodobnie tak było.

Równie prawdopodobne, że czytasz ten artykuł, ponieważ poprzednie próby nie zakończyły się pełnym sukcesem. Często brakowało tylko drobnego elementu, który zrobiłby różnicę i przybliżył Cię do upragnionego efektu. W tym artykule znajdziesz 10 rad. Jedna lub kilka z nich może okazać się brakującym puzzlem do układanki.

Jeśli nie wdrażałeś jeszcze w swoje życie żadnego z systemu to polecam sprawdzić moje poprzednie posty m.in na temat systemu Getting Things Done i o tym jakie się najlepsze aplikacje do zarządzania zadaniami.

Czas możemy spędzać tylko na jeden z trzech sposobów, poprzez: myślenie, działanie i rozmowę. Ze względu na rodzaj biznesu Twoje działania będą ukierunkowane na spędzanie czasu w określony sposób.

Sprawdź w praktyce te rady, aby zostać mistrzem zarządzania czasem

1. Zapisuj wszystko przez tydzień

Jeśli masz poczucie, że Świat umyka Ci przez palce to na początku uświadom sobie gdzie go najwięcej tracisz. Oczywiście masz na pewno swoje przypuszczenia, ale zapisywanie przez tydzień wszystkich (nawet drobnych aktywności) pozwali Ci zwiększyć świadomość oraz wyrobić dodatkowy nawyk systematyczności.

2. Określaj w czasie ważne wydarzenia

Każde spotkanie, rozmowa lub inne ważne wydarzenie powinno być wyraźnie umieszczone o konkretnej godzinie w kalendarzu. Mnożenie zadań liście „to-do” tylko Cię przytłoczy, a planując wykonanie tego typu rzeczy będziesz skuteczniejszy.

3. Rób rzeczy naprawdę ważne

Zaplanuj sobie, aby poświęcać co najmniej 50% czasu pracy na rzeczy, które dają Ci największe rezultaty. Także długofalowe, które nie są w tym momencie pilne.

4. Przygotuj bufory czasowe

Zaplanuj sobie czas na bycie rozproszonym. Miej w zapasie czas, aby wykonać zadania nawet wtedy gdy w jakiś sposób zostaniesz rozproszony np. niespodziewanie ważną rozmową.

5. Zaplanuj dzień

Pierwsze 30 minut w ciągu dnia poświęć na zaplanowanie dnia. Nie zaczynaj realizować zadań, dopóki nie będziesz po przygotowaniu planu.

6. Ustal cel przed każdym telefonem lub zadaniem

Musisz wiedzieć kiedy będziesz mógł określić wykonanie danego działania „udanym”, wtedy zdecydowanie łatwiej będzie się za nie zabrać.

7. Przygotuj sobie zawieszkę „nie przeszkadzać”

Powrót do stanu pełnej koncentracji po wybiciu zajmuje czasem nawet 30 minut. Dlatego jeśli musisz wykonać jakieś zadanie, które wymaga większego wysiłku intelektualnego zabezpiecz się przed wszelkimi dystraktorami, także ludźmi.

8. Nie odpowiadaj od razu

Naucz się, że nie musisz od razu odbierać każdy telefon lub odpowiadać na wszystkie maile natychmiast. Najważniejsze to kończyć zadania, a nie być cały czas zajętym.
Zamiast reagować natychmiast zaplanuj sobie bloki czasu na odpowiadanie na telefony i maile.

9. Zablokuj wszelkie dystraktory

Dotyczy to przede wszystkim portalów społecznościowych. W trakcie pracy dbaj o swoją koncentrację, aby wykonywać ją szybko i skutecznie.[/sociallocker]

10. Wszystkiego nie da się zrobić

Steven Covey w swojej książce „7 nawyków skutecznego działania” opisywał, że ostrzeżenie piły jest równie istotnym elementem systemu jak planowanie i działanie. Dlatego dbaj o siebie i o poziom swojej energii. Odpoczywaj i sypiaj co najmniej 7 godzin, aby kolejny dzień rozpocząć z mocą.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]