Wielu z nas każdego dnia toczy wewnętrzną walkę. Z jednej strony większość wartościowych osiągnięć w życiu wymaga pewnej dawki skupienia, samodyscypliny, a nawet dyskomfortu. W tym samym czasie nasz umysł nas sabotuje i chętnie ucieka w inne czynności.

Współczesny Świat serwuje nam wiele trudności. Ciężko jest skupić się na jednej (często mało przyjemnej) rzeczy, gdy tylko kilka kliknięć dzieli nas od nieskończonej ilości informacji, a nasze zasoby siły woli są ograniczone…

Czy stoimy z góry na przegranej pozycji, gdy czujemy zbyt małą kontrolę nad życiem?
Na szczęście nie.

W tym poście znajdziesz aż 10 sposób na lepsze zapanowanie nad życiem.

1. Automatyzacja zachowań

Z racji tego, że zasoby siły woli są ograniczone to staraj się wykorzystywać tylko do naprawdę istotnych spraw.

Zaplanuj jak najwięcej spraw i ustaw je w sekwencje, abyś nie musiał świadomie się motywować.

Jeśli chcesz jeść zdrowe śniadania to zaplanuj je na tydzień do przodu i wstawaj odpowiednio wcześnie, aby je przygotować. Odkładając decyzję żywieniową dopiero na poranek wielokrotnie zetkniesz się z sytuacją, że jednak najdzie Cię ochota na tosta z szynką, żółtym serem i ketchupem zamiast owsiankę na wodzie. Nawet jeśli wybierzesz opcję numer 2 to będzie to pierwsza walka, która będzie wymagała od Ciebie siły woli. Lepiej odebrać sobie ten wybór, a siły mentalne zostawić na później.

2. Zmniejsz trudność

Chcesz jak najszybciej napisać tekst? To wyłącz facebooka i program pocztowy oraz wszelkie możliwe dystraktory.
Chcesz schudnąć? To usuń tuczące jedzenie z domu.

Banalne rady, ale bardzo rzadko praktykowane. Często mamy się za supermenów, którzy mimo wszelkich znaków mają nadzieję na osiągnięcie celu rzucając sobie samemu kłody pod nogi:)

3. Wysypiaj się

Dla większości z nas 7 godzin będzie odpowiednią dawką snu. Jeśli będziesz zmęczony to Twoja skłonność do ulegania natychmiastowym przyjemnościom będzie dużo większa.

4. Najważniejsze rzeczy rób od rana

Okres dnia w którym mamy najwięcej energii i najmniej czynników utrudniających skupienia sprzyja załatwianiu najważniejszych zadań. Poza tym warto poczuć „sprawczość” przed wyzwaniami, które przyniesie reszta dnia.

5. Jedz często i w małych porcjach

Jedzenie przez nas spożywane ma ogromny wpływ na poziom energii. Zapewne znasz uczucie, gdy jakiś czas po zjedzeniu węglowodanów prostych poczułeś osłabienie.
Dlatego wybieraj głównie węglowodany złożone i białka. Swoich fanów ma także dieta tłuszczowa.

6. Skupiaj się

Próbujemy być wielozadaniowi, a jest to całkowicie nieskuteczne. Aby powrócić do stanu głębokiej koncetrancji po jakimkolwiek wybiciu potrzebujemy co najmniej 30 minut. Dlatego skupiaj się na jednym zadaniu, bo tylko tak masz szansę wykonać je solidnie.

7. Zadbaj o czas dla siebie

Celem lepszej produktywności są nie tylko efekty, ale także większy spokój i balans w życiu. Zachęcam Cię do ustalenia godzin po których już nie pracujesz (co jest szczególnie trudne gdy samemu prowadzisz biznes).
Oczywiście początkowe fazy projektów rządzą się szczególnymi prawami 😉

8. Traktuj siebie co najmniej tak dobrze jak innych

Radę kieruję szczególnie do osób, które mają tendencję do zaniedbywania swoich potrzeb. Zapytaj się czy np. kazałbyś partnerowi pracować 12 godzin będąc zasilanym tylko mrożoną pizzą? Oczywiście wstaw w to pytanie swoje zachowania i odpowiedz sobie na nie.
Spoglądaj świadomie na swoje życie, aby nie musiały się otrzeźwiać różnego rodzaju kryzysy.

9. Naucz się mówić „nie”

Jedną z najbardziej przytłaczających rzeczy jest próba zadowolenia wszystkich. Im wyższy poziom będziesz osiągał tym częściej będziesz zmuszony powiedzieć „nie”. Naucz się tego jak najszybciej.

10. Pracuj w cyklach

Nasz umysł najlepiej pracuje w cyklach podzielonych przerwami. Dlatego tak świetnie sprawdza się m.in system Pomodoro.

Pracuj maksymalnie 90 minut, a potem pozwól sobie na co najmniej kilkuminutowy odpoczynek.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]