Efektywność w biznesie – Jakie pytania zadawać sobie regularnie aby być na biznesowej fali?

Mówi się, że jakość naszego życia zależy od jakości pytań jakie sobie zadajemy. Dużo w tym prawdy, bo kierujemy uwagę w tym kierunku i jest szansa, że postąpimy bardziej w przemyślanie w danej dziedzinie życia. Zwiększa to też szanse wyciągnięcia wniosków z popełnionych błędów, jeśli będzie towarzyszyć im później jakaś refleksja.

Powyższe korzyści są oczywiście bardzo pożądane również w Twoim biznesie. Utrata kontaktu z otoczeniem i nie zauważanie pewnych symptomów odpowiednio wcześnie jest często pierwszym krokiem do upadku.

Dlatego w tym artykule przygotowaliśmy dla Ciebie zestawienie 6 pytań, które powinieneś zadawać sobie regularnie. Najlepiej zaplanuj sobie raz w miesiącu czas na podsumowanie i przygotowania planów. Jako bazę możesz użyć poniższe pytania i dodać odpowiednie w stosunku do Twojej branży, konkretnej sytucji lub celu do którego dążysz.

Jaką nową wartość mogę dać moim obecnym i przyszłym klientom?

Zdrowy biznes polega na dostarczaniu Twoim klientom wartości większej niż cena za usługę lub produkt. Regularnie pytaj się w jaki sposób mógłbyś zmodyfikować ofertę, aby wnieść jak najwięcej pozytywnej wartości w życia i biznesy Twoi klientów.

Jakie treści (content) byłyby przydatne?

Jakie informacje mogą ciekawić Twoi klientów i nie są w dobry sposób przedstawione w Internecie? Być może są obecne w jakieś formie, ale można by przedstawić je w innej np. można znaleźć artykuł lub odpowiedź na forum, ale brakuje filmików. Wykorzystaj potęgę content marketingu, który daje bardzo duże zwroty.

Jak zmieniły się moje liczby w social media?

Regularnie sprawdzaj i porównuj poszczególne miesiące pod kątem liczb fanów/śledzących i zaangażowania. Osobiście skupiałbym się (w przypadku Facebooka) głównie na tym drugim wskaźniku i starał się znajdywać wzorce najbardziej angażujących treści w Twojej branży.

Co było nie tak i co mogę zrobić aby to się nie powtórzyło?

Wyciągaj wnioski z błędów i wprowadzaj je w życie. Drobne udoskonalenia prowadzą do perfekcji.

Czego chcą moi klienci?

Wspomagaj odpowiedź na te pytania wszelkimi możliwymi źródłami, odpowiedziami na ankiety itd.

Jakie opinie od klientów przeważają?

Sprawdź na fanpage’u oraz w innych źródłach jakie nowe opinie od klientów przeważają? Nie skupiaj się na negatywizmach (choć one potrafią zrobić gigantyczne szkody), ale poszukaj tendencji. Celem oczywiście są same pozytywy!

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]