Infoprodukty – 3 największe błędy których musisz uniknąć przy ich tworzeniu

Dobrze się uczyć na błędach. Jednak najlepiej robić to na cudzych.
Oczywiście nie unikniesz ich w drodze na szczyt. Zawsze gdzieś będą na nas czekać po drodze.
Jeśli planujesz stworzenie infoproduktu w tym artykule dowiesz się jakie są 3 najważniejsze błędy, których szczególnie powinieneś się wystrzegać.

1. Stworzenie produktu na który nikt nie czeka

Często początkujący twórcy infoproduktów przygotowują coś, czego ich grupa docelowa nie potrzebuje. Zdarza się to zdecydowanie zbyt często, abyś mógł powtórzyć ten błąd.
Przyczyny takiego stanu rzeczy mogą być różne. Może zdiagnozowany problem nie jest wystarczająco istotny, aby ktoś chciał go rozwiązać? A być może forma w której planujesz produkt nie jest odpowiednia?
Jak uniknąć tego błędu? Wcześniej przetestuj pomysł. O tym jak to zrobić możesz przeczytać w tym artykule o walidacji pomysłów.

Co zrobić, gdy już go popełniłeś?
Jeśli Twój produkt się nie sprzedaje to nie oznacza, że jest zły. Może być wiele przyczyn takiego stanu rzeczy, ale poszukaj prawdziwego problemu odpowiedniej grupy ludzi i dostosuj do niego swój produkt. Oprócz tego dochodzą oczywiście kwestie marketingowe np. skuteczna oferta, dobra nazwa czy odpowiednie dotarcie do grupy docelowej.

2. Zbyt słaba gwarancja

W przypadku infoproduktów kupujący mają wiele wątpliwości. Najczęściej stosowali już różne sposoby na rozwiązanie problemu i nie zdawały egzaminu. Jakie mają prawdopodobieństwo, że Twój zadziała? Możesz im to obiecać, ale sam sobie odpowiedz jak działają na Ciebie takie obietnice „ludzi z sieci”? Nie możesz pozwolić, aby kupujący rezygnowali z zakupu ze względu na niewystarczające gwarancje dostarczenie rezultatu.

Jak uniknąć błędu? Musisz przygotować mocne gwarancje osiągnięcia zamierzonego celu np. bezdyskusyjny zwrot całej wpłaconej kwoty w ciągu 90 dni od kupna. Oczywiście znajdą się osoby, które będą chciały się zwrot. Jednak takie sytuacje zdarzają się rzadziej niż prawdopodobnie myślisz. Najczęściej brak efektów wynika z braku działania, a do tego trudno przyznać się kupującym produkty edukacyjne i tym bardziej ciężko jest winić o taki stan rzeczy szkoleniowca (choć ludzkie ego ostatecznie raczej znajdzie wymówkę poza sobą 🙂 ).

3. Zbyt długo czekasz

Twój infoprodukt powinien być wysokiej jakości i opierać się na sprawdzonym pomyśle. Jednak nie czekaj z jego stworzeniem na to, aż wszystko będzie idealne. Nigdy nie będzie.
Twój infoprodukt przede wszystkim musi dostarczyć rozwiązanie problemu osobom z grupy docelowej. Jeśli rzeczywiście masz dla nich rozwiązanie na które czekają to myślisz, że tak istotne będzie dla nich np.  idealne logo?
Poza im więcej inwestujesz czasu i innych zasobów w tworzenie infoproduktu tym większą presję wywierasz na wielki sukces tego projektu, a to nigdy nie jest wskazane na początku.

Jak uniknąć tego błędu?
Po prostu stwórz cos na podstawie ramowych planów zawartych w artykule o tworzeniu infoproduktów.

Jeśli brakuje Ci wiedzy eksperckiej to skorzystaj z porad zamieszczony w artykule przygotowanym na takie sytuacje. Przy odpowiedniej dozie samozaparcia każda przeszkoda jest do przeskoczenia.

Podsumowanie

Infoprodukt może być świetnym dodatkiem do Twojego biznesu, a może nawet z  czasem biznesem samym w sobie. Nie wymaga wielkich inwestycji, a może przynosić dochód pasywny przez lata. Dlatego zacznij działać. Nigdy nie będzie lepszego momentu niż obecny.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]