Infoprodukty – 4 kroki do stworzenia dochodowego

Masz pomysł na kurs lub ebooka, ale go nie realizujesz ze względu na brak pewności czy się opłaci? Nie jesteś sam, każdy przechodzi przez ten etap. Choć większość nigdy nie idzie dalej.

Idea pasywnego dochodu jest bardzo pociągająca. Tworzysz coś raz, a potem tylko obserwujesz wpływy na konto i sam cieszysz się życiem. Jednak stworzenie takiego takiego źródła dochodu wymaga dużego zaangażowania na początkowym etapie. W przypadku infoproduktów jest ryzyko, że przyszłe zyski nie będą tak duże.

Na szczęście możesz ograniczyć to ryzyko przygotowując produkt, który rzeczywiście jest potrzebny Twoim potencjalnym klientom. W tym celu wykorzystaj poniższy proces:

  1. Wybór pomysłu

Prawdopodobnie masz już jakieś pomysły, które przychodzą Ci do głowy. Na tym etapie wyrzuć je wszystkie z głowy na kartkę lub do programu tworzącego mapy myśli. Możesz wymieniać zarówno pomysły na formę produktu, potencjalne tytuły, problemy klientów czy sposoby na ich rozwiązanie. Bardzo ważne, abyś się w żadnym stopniu nie ograniczał.

Z takiego ogólnego zapisu Twoje kreatywności stwórz listę problemów i wyzwań, w których możesz pomóc swoim przyszłym klientom.

Przy każdym punkcie odpowiedz na pytania:

  1. Czy masz proces do rozwiązania danego problemu?
  2. Czy pomogłeś komuś w przeszłości w znalezieniu rozwiązania danego problemu?
  3. Czy ktoś zgłaszał się do Ciebie o pomoc w rozwiązaniu tego problemu?

Odpowiedzi na te pytania powinny dać Ci obraz tego na ile jesteś gotowy do pomocy. Być może lepiej byłoby wesprzeć się pomocą innych ekspertów z danego tematu?

Oczywiście bardzo przydatne (a czasem wręcz konieczne) będzie posiadanie bazy osób zainteresowanych daną tematyką. W sytuacji, gdy już jesteś potrzegany jako autorytet, dużo łatwiej będzie sprzedać swój produkt.

  1. Testowanie pomysłu

Nie powinieneś inwestować dużych ilości czasu i pieniędzy w projekt, którego w żadnym stoponiu nie przetestowałeś. Powinnieś zwalidować swój pomysł nie tylko ze względu na ocenę ryzyka, ale jako efekt uboczny otrzymasz świetne inspiracja do stworzenia oferty trafiającej idealnie do potencjalnych klientów.

Jak najłatwiej przetestować pomysł?

Tematowi walidacji poświęciłem oddzielny wpis na blogu o walidacji pomysłów biznesowy, w skrócie są to:

  • rozmowy z klientami
  • stworzenie prototypu mvp
  • przygotowanie ankiet
  • stworzenie i promocja landing page

Szczególnie warto korzystać w sytuacji gdy masz już dostęp do odbiorców w danej niszy. W ten sposób możesz uzyskać informacje na podstawie których zmodyfikujesz produkt lub stworzysz ofertę.

  1. Podgrzanie atmosfery przed premierą produktu

Masz już zwalidowany pomysł. Wiesz, że stworzenie produktu to ma sens.

Brać się od razu to roboty?

Tak, ale niekoniecznie od razu nad samym produktem. Warto podgrzać atmosferę, aby już od samego początku mieć klientów gotowych do wykonania przelewu.

Najlepiej to zrobić przygotowując wartościowe treści, które są przeznaczone dla potencjalnych klientów produktu np.

  • cykl postów na bloga / filmów na youtube
  • wywiady
  • wyzwania np. w formie wydarzenia na Facebook-u
  • grupy na Facebooku, która będzie miała wpływ na kierunek tworzenia produktu

Im więcej energii włożysz w dostarczenie wartości odbiorcom zanim zaproponujesz im zakup produktu tym większe ma szanse na powodzenie.

  1. Sprzedaż

Wykorzystaj wszelkie kanały, które udało Ci się rozbudować podczas podgrzewania atmosfery i ogłoś premierę produktu. Im więcej osób zdecyduje się na zakup przedpremierowy tym dowód społeczny zadziała lepiej na Twoją korzyść, dlatego postaraj się jak najbardziej wynagrodzić osoby, które najwcześniej Ci zaufały.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]