Infoprodukty – 5 rodzajów najskuteczniejszych

Infoprodukty, czyli wiedza sprzedawana w postaci plików cyfrowych, których dystrybucja teoretycznie nie wiąże się z żadnymi kosztami. W praktyce infastruktura potrzebna do profesjonalnego prowadzenia takiej działalności wymaga pewnych kosztów, jednak wciąż są one niższe od tworzenia i magazynowania produktów fizycznych.

Istnieje wiele rodzajów produktów, które możesz sprzedawać w Internecie. Podstawowy podział przebiega między produktami fizycznymi i cyfrowymi, w których zawierają się infoprodukty.

Przyjrzyjmy się różnymi rodzajom infoproduktów, abyś mógł wybrać coś odpowiedniego dla siebie:

eBooki

Książki z postaci cyfrowej, najczęściej w formacie .pdf, .epub lub .mobi (format Kindle). Ebook nie musi być bardzo długi, najważniejsze aby dostarczał klientowi obiecany efekt. Jeśli znasz koncepcję lejka sprzedażowego to Ebook może być pierwszym produktem – aktywatorem, który jest tani i sprawia, że odbiorca przełamuje barierę kupna czegoś od Ciebie.

Nagrania audio

Świetnym sposobem w wielu niszach np. nauki języków, jest dostarczenie materiałów w formie plików .mp3. Tego typu infoprodukty nadają się do odtwarzania w trakcie wykonywania innych czynności, więc pozwalają wykorzystać produktywnie czas spędzony w samochodzie, komunikacji miejskiej lub podczas zmywania naczyń. Wiele osób uważa z tego powodu produkty audio jako najbardziej perspektywiczne w przyszłości. Mamy coraz mniej czasu, więc taka nauka „przy okazji” może być jedyną dostępną dla wielu osób.

Nagrania video

Kursy video wymagają najwięcej uwagi od użytkownika, ale mają największą wartość postrzeganą. O ile sprzedaż Ebooka za kilkaset złotych jest prawie niemożliwa (choć znam przypadek z Polski, który swoje .pdf sprzedawał za ok 200 zł) to wartość postrzegana video na to pozwala.
Dlatego warto zainteresować się tą formą dostarczania wiedzy. Szczególnie przy tworzeniu głównego infoproduktu.
Poza tym niezaprzeczalną zaletą nauki w formie video jest możliwość podążania krok po kroku za prowadzącym. Sam wielokrotnie uczyłem się nowych umiejętności w ten sposób.

Webinary/Prezentacje live

Ciekawą formą dostarczania wiedzy jest także tworzenie grup mastermindowych i prowadzenie ich przez określony czas do celu (najczęściej 4-8 miesięcy) poprzez organizowanie cyklicznych spotkań online. Ten rodzaj infoproduktów pozwala na większą interakcje z uczestnikami i zadawanie przez nich pytań, a także wzajemną integrację. Poza tym fakt, że spotkanie odbywa się w określonym czasie sprzyja uczestnictwu (video można odpalić zawsze, więc w praktyce nigdy może nie być właściwy termin) i wdrażaniu prezentowanej wiedzy.

Kursy łączące kilka elementów

Przy tworzeniu infoproduktów warto korzystać z różnych kanałów komunikacji, aby uczynić przekaz jak najbardziej wartościowym. Warto tworzyć we wszystkich formach w któych czujesz się na siłach. Szczególnie ze względu na klientów, którzy raczej będą lepiej chłonąć wiedzę ze względu na swoje preferencje. W praktyce może być to np. kurs video uzupełniony o arkusze pdf (albo nawet transkrypcje). Ilość kombinacji jest jednak nieograniczona. Znam przypadek produktów cyfrowych uzupełnianych o spotkania na żywo.

Czy warto?

Stworzenie infoproduktu wiąże się z większym wysiłkiem niż mogłoby się wydawać. Jednocześnie mnogość zalet takich możliwość uzyskania pasywnego dochodu (kto o nim nie marzy?) i wzmocnienie swojej marki w danej dziedzinie, zachęca do podjęcie wyzwania.
Na początku powinieneś się jednak zastanowić czy jesteś w stanie dostarczyć swoim klientom proces, który doprowadzi ich do upragnionego rezultatu. Jeśli tak to bierz się do działania 🙂

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]