Infoprodukty – 5 sposobów na ich zrobienie gdy nie masz doświadczenia

Nie musisz być ekspertem w danej dziedzinie, aby stworzyć infoprodukt na dany temat. Szokujące?
To jest jednak jak najbardziej możliwe. Ponadto istnieje wiele dróg, aby to zrobić.
Większość sposobów polega na wykorzystaniu wiedzy i doświadczenia innych ludzi, aby dostarczyć wartość Twoim klientom i odpowiednio to wycenić.
Czy jest to uczciwe? Jak najbardziej zachęcam tylko do etycznych działań w pełnym porozumieniu z ekspertami i w granicach prawa.
Czy to się uda? Jeśli nie podejmiesz działania to się nigdy nie dowiesz.

Musisz pamiętać o tym, że pomysł na biznes/produkt/usługę czy cokolwiek innego to jedynie początek, najważniejsze jest wykonanie. Dlatego potraktuj poniższe pomysły jako inspiracje, które możesz dowolnie modyfikować dostosowując do swojej niszy i zasobów.

1. Wywiady z ekspertami

Wiele osób posiadających duże doświadczenie i wiedzę ma bardzo ograniczone zasięgi dotarcia do odbiorców, więc korzystają z każdej możliwości podzielenie się swoją wiedzą. Wtedy możesz uczciwie zapowiedzieć, że uzyskaną w wywiadzie wiedzę zamierzasz zamieścić w płatnym produkcie i wiele osób nie będzie z tym miało problemu (oczywiście czasem będziesz musiał ponegocjować).
Zobacz przykład Tim’a Ferriss’a, który stworzył bestsellerową książkę “Tools of Titans” na podstawie rozmów z ekspertami w swoim bestsellerowym podcaście.

2. Zorganizuj konferencję i sprzedaj nagrania

Inną formą sprzedaży wiedzy innych osób jest sprzedaż nagrań z konferencji, która zorganizujesz. Oczywiście musisz zadbać o to, aby prelegenci mieli również korzyść z dzielenia się wiedzą w ten sposób np. poprzez szeroką promocją wydarzenia lub udział w zyskach.

3. Przetłumacz i sprzedaj produkt na innym rynku

Najstarszym sposobem sprzedaży infoproduktów jest tłumaczenie treści i sprzedaż jej na innym rynku. Niesie to za sobą większe ryzyko, bo wymaga większych inwestycji na początku. Jednak korzystasz z marki orginalnego autora, ktora może być skuteczną dźwignią marketingową.

4. Znajdź popularne pytania i zrób research

Przeszukując grupy i fora dyskusyjne często można trafić na pytania, które regularnie się powtarzają i otrzymują tylko zdawkowe odpowiedzi.

Masz prawo do cytowania wiedzy w innych osób, więc jeśli jesteś gotowy do poświęcenia czasu na research to możesz stworzyć produkty oparty na wiedzy innych osób. Musisz jednak pamiętać, że to rzeczywiście musi tekst stworzony przez Ciebie i jedynie wykorzystujący cytat z innych źródeł. Dużą zaletą takiego rozwiązania jest możliwość podparcia wiarygodności treści zawartych w produkcie autorytetem wielu osób z różnych części Świata.

5. Zrób webinar z ekspertem

Podobną formę do wywiadu ma webinar z ekspertem. W tym przypadku większe pole do inicjatywy ma Twój gość, bo oprócz przekazu audio ma możliwość pokazania prezentacji lub demonstracji nauczanych kwestii za pomocą funkcji udostępnienia ekranu. Udział w webinarze może być płatny lub potem możesz sprzedawać nagranie.

Podsumowanie

Większość treści na Świecie jest mieszanką innych informacji. Pamiętaj o tym, gdy Twój perfekcjonizm będzie hamował Twoje działania. Gdy nie masz wiedzy i doświadczenia to jest zaskakująco dużo możliwości na wykorzystanie zasobów innych osób przy ich pełnej aprobacie. Trzeba po prostu zadbać także o ich interesy i zaproponować korzystne rozwiązanie, a przede wszystkim podjąć działania.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]