Infoprodukty – 6 kroków do stworzenia pierwszego infoproduktu

Infoprodukt, czyli produkt w formie cyfrowej, którego celem jest dostarczenie wartościowej wiedzy odbiorcom. Dla twórców jest to jeden z najlepszych sposobów zarabiania pieniędzy. Tego typu produkty wymagają minimalnych inwestycji w stosunku do fizycznych, a przez wielu klientów są bardziej cenione np. ze względu na możliwość korzystania z nich w chmurze.

W przekonaniu wielu osób stworzenie produktu wiąże się z długim i skomplikowanym procesem, który wymaga inwestycji olbrzymich zasobów czasu, energii i pieniędzy np. w drogi sprzęt.

Na szczęście nie jest tak źle. Tak naprawdę to Twój pierwszy infoprodukt musi być po prostu wystarczająco dobry. Powstrzymaj swój perfekcjonizm do etapu, gdy Twoje infoprodukty zaczną przynosić stabilne źródło dochodu. Zacznij od czegoś, co da pożądany efekt Twoim klientom. Wykorzystaj zasoby, które już w tym momencie masz pod ręką – kamerę w smartfonie, mikrofon czy edytor tekstowy w komputerze.

Na szlifowanie formy przyjdzie czas później. Na początku skup się na rzeczywistej pomocy klientom w osiagnięciu zamierzonego celu. Jeśli masz rozwiązanie na bolączkę, która męczy kogoś przez lata to myślisz, że będą przeszkadzać jej jakieś niedociągnięcia estetyczne?

Spis treści

Jak zrobić infoprodukt w najszybszym możliwym czasie? Podążaj za poniższymi 6 krokami.

  1. Wyrzuć wszystko z głowy.Po prostu usiądź z kartką i długopisem albo przed programem służącym do tworzenia map myśli. Zapisz wszystko co przyjdzie Ci do głowy w odpowiedzi na pytanie “przez jaką transformację chcę przeprowadzić moich klientów?” Zanotuj wszystkie kroki. Możesz do tego użyć również kolorowych karteczek. Na tym etapie całkowicie nie przejmuj się chronologią i innymi elementami. Przede wszystkim musisz wydobyć całą wiedzę jak posiadasz z głowy.

  2. Zorganizuj kroki wokół kilku głównych tematów. W kursach najczęściej spotykane jest 5-7 takich głównych grup-etapów, do których można zakwalifikować poszczególne kroki. W tej fazie staraj się stworzyć ogólny porządek – przez co Twój klient musi przejść, aby dojść do celu? Nie bój się również eliminować zbędnych elementów.

  3. Do każdego tematu dopisz najważniejsze punkty. Zapisanie punktów, które Twój odbiorca musi koniecznie znać z danego tematu pozwoli Ci uzyskać większą klarowność i być może wpadną Ci do głowy kolejne niezbędne elementy kursu.

  4. Nagraj audio. Nawet jeśli planujesz produkt w postaci ebooka zacznij od nagrania audio, aby wydobyć z siebie właściwą treść. Dzięki temu unikniesz tzw „bloków pisarskich”. Wykorzystaj mikrofon, który masz pod ręką. Na początku jedyną rzeczą o którą musisz zadbać to spokój w pokoju i brak zewnętrznych hałasów.

  5. Opowiedz o poszczególnych tematach. Zrób to w taki sposób jakbyś chciał nauczyć danego zagadnienia kogoś bliskiego. To powinno sprawić, że zrobisz to z największym entuzjazmem i zaangażowaniem.

  6. Zrób transkrypcję. Możesz samemu spisać wypowiedziane słowa na papier, ale jeśli będziesz to odwlekał to zleć to komuś innemu. Posiadając tekst pisany możesz wykorzystać do postów na blogu czy książki, a jednocześnie ocenić to co opowiadałeś przy pierwszej próbie, aby przystąpić do właściwego tworzenia.

Oczywiście zrobienie produktu to nie wszystko. Kolejny etapami jest skuteczny marketing i sprzedaż. Chcesz robić to skutecznie w internecie? Zapraszam na webinary Biznes Ponad Granicami.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]