Na początki przygody ze sprzedażą w Internecie wiele natłok informacji wydaje się przytłaczających. Począwszy od kwestii prawnych, po techniczne i marketingowe. Jednym z podstawowych pytań, które zadają sobie początkujący przedsiębiorcy jest to: co sprzedawać?

Pozornie rynek wydaje się być perfekcyjnie nasycony. Widzimy na allegro lub w porównywarkach cenowych tysiące pięknie opisanych produktów z idealnymi zdjęciami. Do tego profesjonalna szata graficzna i tłum fanów na Facebooku. Jak tu konkurować z takimi firmami? Czy ten pomysł ma w ogóle jakąkolwiek rację bytu?

Warto oczywiście przyglądać się wątpliwościom zamiast rzucać się z entuzjazmem z motyką na słońce. Jednak nadmierny nie ma co ulegać nadmiernemu sceptycyzmowi. Kilka lat wielu początkującym przedsiębiorcom analizującym rynek ecommerce wydawało się, że już nie ma miejsca na nowe biznesy. Mimo tego każdego roku pojawiają się nowe biznesy i sprzedają z sukcesem nowe produkty w Polsce.

Ty możesz być następny. Zacznij jednak od dobrego produktu, który możesz znaleźć dzięki zastosowaniu poniższych 7 sposobów.

1. Badanie słów kluczowych

Samo wpisanie nazwy produktu, który chcesz sprzedawać w przeglądarkę da Ci pogląd na sprawę w jakim stopniu jest na niego miejsce na rynku.

Kolejnym krokiem jest skorzystanie z darmowego narzędzia Google Adwords – Planer Słów Kluczowych, dzięki któremu możesz zobaczyć ile osób wpisywało daną frazę w przeglądarkę.

2. Zbuduj markę

Możesz też zbudować biznes opierając się na zupełnie innych podstawach, a jest to budowa marki. Dotyczy to głównie odzieży.

W takim przypadku musisz się skupić na wysokiej jakości produktu i budowie wizerunku. Możesz też ustalić wyższe ceny dla produktów, ale ryzyko niepowodzenia również jest wyższe.

Budowa marki może być też następnym etapie w rozwoju firmy, po fazie oparcia się na innych (bardziej przewidywalnych) modelach sprzedażowych.

3. Zidentyfikuj problem klienta

Sam jesteś klientem i pewnie łapiesz się na myśli „zapłaciłbym komuś gdyby oferował coś takiego”. Zapisuj takie pomysły i analizuj pod kątem biznesowym, bo być może takich jak Ty są miliony.

4. Zidentyfikuj pasję klienta

Podobna sytuacja do powyższej, jednak często bardziej przyjemna. Zobacz jaka grupa hobbystów nie jest dostatecznie wyposażona w potrzebny sprzęt, gadżety czy odzież. Jeszcze kilka lat temu w Polsce sklepy dla biegaczy stanowiły rzadkość, a dziś są to potężne biznesy. Podobnie sytuacja wygląda z firmami produkującymi odzieżą patriotyczną. Poszukaj miejsca na rynku dla siebie.

5. Podążaj za swoją pasją

Naturalnym rozwinięciem powyższego punktu jest podążanie za swoją pasją. Jeśli coś kochasz to na pewno pojawiały się wielokrotnie w Twojej głowy pomysły z tym związane. Dużo ludzi jednak na tym poprzestaje. Zachęcam Cię jednak, abyś zrobił krok dalej i przynajmniej przetestował swój pomysł, nawet będąc jeszcze na etacie. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.

6. Skorzystaj ze swojego doświadczenia

Innym sposobem na znalezienie produktu na sprzedaż jest analiza Twojego doświadczenia. Co umiesz naprawdę robić? Na czym się znasz? Jaka wiedza, którą mógłbyś przekazać, jest cenna dla jakiegoś grupy osób? Poszukaj ludzi z Twojej branży w innych krajach i zobacz co robią. Wtedy przekonasz się jak wiele możliwości czeka na nas w Polsce.

7. Korzystaj z trendów

Bardzo dobrym sposobem na szybki zysk jest skorzystanie z nowych trendów. Zauważasz coś, na czym można zarobić i nie ma tam jeszcze dużej konkurencji? Atakuj! Wymaga to oczywiście zdecydowania, szybkich działań i podjęcia ryzyka. Jeśli nie czujesz się na siłach to zaczynaj od spokojniejszych biznesów. Jednak tego typu akcje wyniosło wiele ludzi biznesu na wyższy poziom.

 

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]