Sprzedaż produktów informacyjnych, czyli kursów, ebooków czy szkoleń online wydaje się idealnym sposobem na zarabianie pieniędzy. Nie są potrzebne duże pieniądze na inwestycje i łatwo można testować poszczególne pomysły.
Czy sprzedaż tego typu produktów ma jednak same zalety? Sprawdźmy w kolejnej pigułce informacji na temat tego typu systemu sprzedaży w Internecie.
Spis treści
Dla kogo?
W pierwszej kolejności dla osób, które mają lekkość w pisaniu i wiedzę ekspercką w dziedzinie, która jest wartościowa dla potencjalnych klientów. Przy odpowiedniej dozie samozaparcia możesz tworzyć produkty w sferach na których jeszcze się nie znasz.
Zalety
Brak większości kosztów
Sprzedając produkty informacyjne i wysyłając je za pomocą e-maila cena dla klienta jest prawie w całości Twoim zyskiem. Oczywiście ponosisz drobne opłaty za hosting, system płatności itd, ale w porównaniu z ilością zobowiązań przy produktach fizycznych są to małe kwoty.
Dochód pasywny
Tworząc raz produkt, możesz sprzedawać go później w nieskończoność przy okazji zarabiając pieniądze. Jeśli dobrze stworzysz cały system to nie będzie to prawie w ogóle wymagało Twojej uwagi.
Możliwość skalowalności
Jeśli jeden produkt dla danej niszy będzie miał popyt to możesz rozwijać swoją ofertę np. tworząc dodatkowe opcje lub usługi potrzebne dla danej grupy klientów.
Wady
Duża inwestycja czasu
Stworzenie wartościowego produkty informacyjnego wymaga zaangażowania i czasu. Nie wystarczy wstawić nową pozycję do sklepu i zajmować się promocją, ale dać dużo od siebie w procesie tworzenia.
Dużo darmowych materiałów online
W Internecie są gigantyczne zasoby wiedzy i bardzo często jest za darmo. Twoim zadaniem będzie na tyle unikalnie podejść do tematu i dostarczyć na tacy rozwiązanie problemu Twojego potencjalnego klienta, aby chciał za to zapłacić.
Ryzyko
Największym ryzykiem zaangażowania się w tworzenie produktów informacyjnych jest strata czasu i energii na coś, czego nikt nie kupi. Dlatego zanim zaangażujesz się w nowy projekt, oceń pomysł m.in. za pomocą sposobów opisanych w poście 5 Pytań do decyzji czy warto wejść w dany rynek
Zostaw komentarz