Znalezienie odpowiedniego produktu na sprzedaż może zająć sporo czasu. Wielu osobom po wstępnych badaniach może wydawać się to wręcz niemożliwe. Często wydaje nam się, że rynek jest nasycony gdy widzimy setki sklepów internetowych w porównywarkach cenowych lub dziesiątki wersji tego samego produktu w wynikach wyszukiwania na allegro.

Nie jest na szczęście tak źle. Codziennie przedsiębiorcy odnajdują nowe pomysły na produkty. W jaki sposób? Szukają w odpowiednich miejscach.

Przygotowałem dla Ciebie listę 10 rodzajów miejsc w których warto poszukać inspiracji. Niektóre z nich mogą wydawać Tobie oczywiste, ale czy na pewno ze wszystkich korzystasz? Polecam Ci sprawdzić co najmniej 5 z nich, a zyskasz zupełnie nową perspektywę i pokaźną listę idei. Poza tym warto abyś określił swoją niszę dzięki 7 sposobom jak znaleźć produkt do sprzedaży w Internecie, zanim zaczniesz poszukiwania produktów.

Przygotuj listę idei

Wykorzystując poszczególne sposoby na znalezienie produktu zapisuj poszczególne pomysły na kartce. We wstępnej fazie zbierz ich jak najwięcej. Na ocenę i krytyczne myślenie przyjdzie czas później.

10 miejsc gdzie warto szukać pomysły na produkty do sprzedaży w Internecie:

1. Zacznij od swoich pomysłów i problemów

Zapewne masz już jakieś pomysły, o których już od dawna myślisz, ale nie jesteś do nich przekonany. Zapisz je na listę idei. Poza tym zastanów się nad problemami, które dostrzegasz w swoim życiu i potencjalnymi ich rozwiązaniami. Wysoce prawdopodobne, że nie jesteś jedynym człowiekiem, który się boryka z tym problem, a Twoja autentyczność przy sprzedaży takiego produktu będzie bardzo duża.

2. Bliskie otoczenie

Rozejrzy się. Podczas poszukiwań pomyśl także nad potrzebami ludzi wokół Ciebie. Zadaj sobie pytanie o pasję i problemy Twojej rodziny i przyjaciół. Następnie spytaj jak wygląda to z ich perspektywy. Gdzie widzą niewykorzystany potencjał?

Swoje poszukiwania rozszerz także na lokalną społeczność. Być może są jakieś stacjonarne biznesy, które produkują rzecz, które można sprzedać przez Internet?

3. Korzystaj z trendów

Polecam sprawdzenie narzędzia Google Trends https://www.google.com/trends/home/all/PL

Poza tym sprawdź zagraniczne strony poświęcone trendom, wiele pomysłów jeszcze nie zostało ściągnięte do Polski
Trendhunter
Springwise

4. Liderzy w danej branży

Być może jesteś już pewny niszy lub branży w której chcesz sprzedawać, ale brakuje Ci tylko produktu. W takiej sytuacji obserwuj bacznie liderów w danej dziedzinie. Zobacz co publikują na swoich profilach w social media i na blogu, poczytaj wywiady z nimi. To może naprowadzić Cię na właściwe tory.

5. Recenzje na blogach

Blogerzy i youtuberzy mogą być wspaniałą inspiracją przy poszukiwaniu pomysłów na nowy produkt. Dzięki ich recenzjom może wyłapać zalety i wady istniejących rozwiązań, a na tej podstawie stworzyć coś lepszego.

Najlepszym przykładem w Polsce jest kanał Adbuster (artykuł na temat kanału w serwisie NaTemat), na którym Marek Hoffman testuje zasadność reklam np. uszkadzając sobie skórę i testując plastry

6. Pinterest, Instagram

Serwisy społecznościowe opierające się na komunikacji wizualnej mogą być idealnym źródłem inspiracji.

Dodatkowo na Instagramie warto sprawdzić hashtagi związane z branżą, która Cię interesuje.

7. Zagraniczne serwisy hurtowe B2B

Możesz też czerpać inspiracje bezpośrednio od producentów. Najsłynniejsza strona tego typu Alibaba oferuje setki tysięcy możliwości, z których wiele nie jest jeszcze wykorzystana w Polsce.

Oczywiście bądź bardzo ostrożny wybierając producenta. Zobacz jak kupować bezpiecznie na Alibabie 

8. Serwisy aukcyjne

W Polsce jednym z najbogatszych źródeł wiedzy na temat handlu w sieci jest Allegro. Tutaj możesz zobaczyć jakim zainteresowaniem w rzeczywistości cieszy się dany produkt na podstawie realnej sprzedaży.

Oprócz tego przy poszukiwaniu pomysłów na produkt polecam zajrzeć na zagraniczne serwisy, takie jak Ebay, Amazon czy Aliexpress.

9. Fora dyskusyjne i grupy w serwisach social media

W Polsce aktualnie najciekawszym źródłem wiedzy mogą być grupy na Facebooku. Sprawdź jednak także fora dyskusyjne poświęcone danej branży. Grupy na Linkedin i GoldenLine oraz dyskusje na Wykopie.

Warto też zobaczyć wątek na reddit

10. Crowdfunding

Zobacz za jakie produkty klienci gotowi są zapłacić zanim one powstaną. W Polsce działa w ten sposób PolakPotrafi, natomiast w USA triumfy święci Kickstarter.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]