Sprzedawanie produktów, zakupionych wcześniej w hurtowni, jest najbardziej klasycznym modelem sprzedaży.

Najczęściej zaopatrujesz się w dużą ilość danego produktu po niższej cenie, a następnie sprzedajesz detalicznie w wyższej.

Taki model biznesu niesie za sobą niższe ryzyko niż tworzenie własnej marki, bo możesz zacząć od mniejszych ilości i nie musisz zaczynać wszystkiego od zera. Ktoś już stworzł daną markę.

Dla kogo?

Przede wszystkim dla osób, które chcą szybko zacząć i skupić się na sprzedaży. Hurtownie dostarczają ogromną ilość produktów, także masz prawie nieograniczone możliwości wyboru sobie odpowiedniej niszy.

Zalety

Sprzedajesz produkty uznanych marek

Jeśli marka produktu istnieje już w świadomości konsumentów to masz ułatwione zadanie w kwestii promocji. Ryzko zaopatrzenia się w rzeczy, których nikt nie kupi jest zdecydowanie mniejsze niż przy tworzeniu własnych produktów.

Masz łatwiejszy start

Nie musisz kupować minimalnych ilości produkcyjnych, które zwykle wynosi kilkadziesiąt sztuk, a tylko tyle aby sprawdzić zapotrzebowanie na danym rynku.

Wady

Sprzedajesz produkty istniejących marek

Wizerunek marki jest poza Twoją kontrolą. Jeśli któryś z innych dystrybutorów na razie się klientom to Ty też możesz na tym ucierpieć.

Ceny

Sprzedając cudze produkty jesteś ściśle uzależniony od cen hurtowych i ofert konkurencji. Nie masz zbyt dużego pola do manewru w polityce cenowej.

Uzależnienie od dostawców

Jeśli korzystasz z kilku dostawców to czasem mogą wynikać z tego problemy. Produktu może brakować lub samemu będzie Ci ciężko nad wszystkim zapanować.

Prowizja

Dużo zależy od produktu, który sprzedajesz. Zarobki być nie może nie będą tak duże jak w przypadku tworzenia własnego produktu, jednak prowizje potrafią być kilkukrotne w odpowiednich niszach.

Ryzyko

Hurtowy zakup produktów nie niesie za sobą wielkiego ryzyka, choć oczywiście jest prawdopodobne, że zostaniesz ze swoimi zapasami. Największym wyzwaniem w tego typu biznesie jest odróżnienie się od konkurencji i utrzymywanie wysokiego poziomu obsługi klienta.

Jeśli chcesz prowadzić sklep internetowy w tym modelu to zastanów się najpierw czy masz pomysł na skuteczną promocję w danej niszy. Czasy gdy wystarczyło coś sprzedawać i biznes się udawał już dawno minęły.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]