Sprzedawanie produktów, zakupionych wcześniej w hurtowni, jest najbardziej klasycznym modelem sprzedaży.
Najczęściej zaopatrujesz się w dużą ilość danego produktu po niższej cenie, a następnie sprzedajesz detalicznie w wyższej.
Taki model biznesu niesie za sobą niższe ryzyko niż tworzenie własnej marki, bo możesz zacząć od mniejszych ilości i nie musisz zaczynać wszystkiego od zera. Ktoś już stworzł daną markę.
Dla kogo?
Przede wszystkim dla osób, które chcą szybko zacząć i skupić się na sprzedaży. Hurtownie dostarczają ogromną ilość produktów, także masz prawie nieograniczone możliwości wyboru sobie odpowiedniej niszy.
Zalety
Sprzedajesz produkty uznanych marek
Jeśli marka produktu istnieje już w świadomości konsumentów to masz ułatwione zadanie w kwestii promocji. Ryzko zaopatrzenia się w rzeczy, których nikt nie kupi jest zdecydowanie mniejsze niż przy tworzeniu własnych produktów.
Masz łatwiejszy start
Nie musisz kupować minimalnych ilości produkcyjnych, które zwykle wynosi kilkadziesiąt sztuk, a tylko tyle aby sprawdzić zapotrzebowanie na danym rynku.
Wady
Sprzedajesz produkty istniejących marek
Wizerunek marki jest poza Twoją kontrolą. Jeśli któryś z innych dystrybutorów na razie się klientom to Ty też możesz na tym ucierpieć.
Ceny
Sprzedając cudze produkty jesteś ściśle uzależniony od cen hurtowych i ofert konkurencji. Nie masz zbyt dużego pola do manewru w polityce cenowej.
Uzależnienie od dostawców
Jeśli korzystasz z kilku dostawców to czasem mogą wynikać z tego problemy. Produktu może brakować lub samemu będzie Ci ciężko nad wszystkim zapanować.
Prowizja
Dużo zależy od produktu, który sprzedajesz. Zarobki być nie może nie będą tak duże jak w przypadku tworzenia własnego produktu, jednak prowizje potrafią być kilkukrotne w odpowiednich niszach.
Ryzyko
Hurtowy zakup produktów nie niesie za sobą wielkiego ryzyka, choć oczywiście jest prawdopodobne, że zostaniesz ze swoimi zapasami. Największym wyzwaniem w tego typu biznesie jest odróżnienie się od konkurencji i utrzymywanie wysokiego poziomu obsługi klienta.
Jeśli chcesz prowadzić sklep internetowy w tym modelu to zastanów się najpierw czy masz pomysł na skuteczną promocję w danej niszy. Czasy gdy wystarczyło coś sprzedawać i biznes się udawał już dawno minęły.
Zostaw komentarz