Idealnym rozwiązaniem dla utalentowanych pasjonatów jest sprzedaż produktów własnej roboty. Bez względu na to czy są to kosmetyki, zaproszenia, koszulki czy biżuteria to produkowanie we własnym zakresie umożliwia największą kontrolę nad jakością. Poza tym możesz liczyć na stosunkowo duże marże, w zamian jednak za dużą inwestycję czasu i praktyczny brak skalowalności.

Przyjrzyjmy się bliżej sprzedaży produktów własnej roboty w sieci.

Dla kogo?

Sprzedaż tego typu produktów jest możliwa prawie wyłącznie dla osób, które mają talent i tworzenie jest dla nich pasją. Dodatkowo jest to bardzo dobra forma zarabiania pieniędzy dla tych, którzy uwielbiają mieć wszystko pod kontrolą. Sprzedaż tego typu produktów umożliwia wpływ na wszystkie etapy od surowca do finalnego produktu w rękach klienta.

Zalety

Relatywnie niskie koszty startu
Tworząc własne produkty nie musisz dbać o wielkie stany magazynowe. Jeśli dany produkt cieszy się popularnością to możesz na bieżąco go tworzyć wedle zapotrzebowania. Twoje bazowe koszty ograniczają się do zakupu surowców, bo sprawdzić zainteresowanie swoimi produktami możesz w takim przypadku prawie za darmo na początku np. zakładając fanpage.

Marka z duszą
Tworząc samemu swoje produkty możesz kontrolować swoją markę. Dzięki temu, że będzie to silne powiązane z Twoją indywidualnością to bardzo ciężko będzie to skopiować.

Kontrola cen
Przy niskich cenach produkcji i dużym udziale pracy własnej masz duże pole do manewru w zakresie wyznaczenia cen.

Jakość na Twoim poziomie
Tylko od Ciebie (ewentualnie od dostępności poszczególnych surowców) zależy jak będzie jakość Twoich produktów.

Wady

Konieczność inwestowania dużej ilości czasu
Po jakimś czasie możesz się wypalić, bo będziesz cały czas zarabiać tylko dzięki swojej pracy. Poza tym istnieje ryzyko, że zabraknie Ci przestrzeni do kreatywnego zajęcia się marketingiem i reklamą.

Brak skalowalności
Niestety nie możesz sklonować swoich rąk także biznes jest bardzo ograniczony do Twoich zasobów.

Ograniczone możliwości
Masz ograniczone możliwości ze względu na posiadane talenty i dostęp do materiałów.

Prowizje

Masz szansę na dużo większe prowizje niż w sprzedaży produktów pozyskanych od hurtownika lub z dropshippingu. Jednak cały czas musisz próbować optymalizować zużycie czasu na poszczególne produkty.

Ryzyko

Pod względem finansowym ryzyko jest stosunkowo niewielkie. Przede wszystkim jednak musisz inwestować czas, dlatego wydaje się to idealne rozwiązanie dla osób, które nie potrzebują rozpaczliwie pieniędzy, ale chcą się sprawdzić w świecie ecommerce.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]