Bardzo ciekawym sposobem na pozyskanie produktu do sprzedaży jest zamówienie wytworzenia go u producenta. Możesz opierać się na produkcji polskiej lub skorzystać z oferty azjatyckich fabryk. Pierwsza opcja w naszym wypadku jest zdecydowanie bardziej opłacalna i bezpieczniejsza przy mniejszych partiach produktów.

Jeśli szukasz polskiego dostawcy to niestety brakuje nam bardzo rozbudowanego katalogu, ale możesz poszukać na stronach Polski producent czy  czy Kupuję polskie produkty. Oprócz tego warto zajrzeć na Allegro i poszukać interesującej firmy w Google. W przypadku zagranicznych dostawców (szczególnie z Azji) niekwestionowanym liderem jest Alibaba.

Dla kogo?

Tworzenie produktów własnej marki jest najlepsze dla tych, którzy mają unikalny pomysł. Warto zaangażować się w ten typ biznesu, gdy mamy już sprawdzony rynek. Poza tym należy pamiętać, że wymaga to dość dużych inwestycji finansowych ze względu na konieczność zamówienia minimalnej ilości danego produktu.

Zalety

niska cena jednej sztuki
Zamawiając produkty pod swoją marką masz możliwość kupowania po cenach produkcji. Eliminujesz w ten sposób wszelkich pośredników i optymalizujesz maksymalnie koszty jednej sztuki.

panowanie nad marką
Sprzedając produktu swojej marki masz pełną kontrolę nad tym jak ją będziesz kreował.

kontrola nad ceną
Dzięki niskim kosztom pojedynczej sztuki i unikalnością Twojego produktu masz możliwość kontroli ceny.

kontrola nad jakością
Oczywiście nie masz w tym modelu tak dużej kontroli nad jakością produktu tak jak wtedy gdy wytworzysz go samodzielnie (zobacz artykuł o tego typu sprzedaży). Możesz jednak znaleźć dostawców produkujących na odpowiednim poziomie, choć może to wymagać wielu poszukiwań.[/sociallocker]

Wady

minimalna ilość

Niestety na początku musisz zamówić co najmniej kilkadziesiąt sztuk danego produktu, bo większość form znakowania (może poza drukiem cyfrowym) wymaga poniesie dużych kosztów początkowych.

czas

Zamówienie produkcji produktu pod Twoją marką bywa także bardzo czasochłonne. Szczególnie gdy zamawiasz u dostawców z Azji.

ryzyko oszustwa

Jeśli zdecydujesz się na zamówienie w Azji to istnieje też ryzyko oszustwa, dlatego powinieneś decydować się tylko na sprawdzonych producentów.

Prowizja

W tym modelu możesz liczyć na duże zyski, bo kupujesz bezpośrednio u producenta. Sam jednak ponosisz także więcej wydatków, które zwracają się po dłuższym okresie w porównaniu do innych modeli pozyskiwania produktów.

Ryzyko

Kosztem dużych możliwości zysków jest zwiększone ryzyko na straty finansowe. Musisz też podjąć więcej działań ukierunkowanych na promocję marki.

Stawka jest jednak wysoka:)

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]