„Z pasją wierzymy w moc idei, które zmieniają nastawienia, życia ludzi w końcu cały Świat”
Konferencje TED i ich lokalne odpowiedniki TedX są to konferencje odbywające się na całym Świecie w myśl zasady „idee warte rozpowszechnienia”. Wiele z prezentacji może wnieść bardzo dużo do Twojego życia także w sferze biznesowej. Wybrałem dla Was 7 wykładów, które są bardzo wartościowe i mają polskie napisy.
Spis treści
Shawn Achor: Sekret szczęścia dla lepszej pracy
„75% zależy od optymizmu, wsparci społecznego i postrzegania presji jako wyzwania, nie zagrożenia.”
Shawn Achor w swojej prezentacji opowiada, że to nie Twoja praca lub biznes mają Cię uczynić szczęśliwym, a musi się to wydarzyć już wcześniej i z innych powodów.
Steven Johnson
TED Talks”>Steven Johnson: Skąd się biorą dobre pomysły?
W społeczeństwie funkcjonuje mit na temat pomysłów. Myśli się, że są to momenty jak wtedy gdy Archimedes wykrzyknął „Eureka”. W rzeczywistym Świecie biznesu wygląda to inaczej i o tym opowiada Steven Johnson podczas swojej prezentacji.
Simon Sinek: Jak wielcy liderzy inspirują działanie
Ludzie nie kupują dlatego, że coś wyrobisz, tylko dlaczego to robisz. Simon Sinek ma prosty, ale bardzo inspirujący model motywacyjny – zaczynający się od „dlaczego”.
Tim Harford: Próba, błąd i kompleks Boga
Testuj, testuj i jeszcze raz testuj rozwiązania. Unilever wynalazł perfekcyjny dozownik do płynu do prania po 45 latach sprawdzania metodą prób i błędów. Ta oraz inne historie w przemówieniu Tim-a Harforda.
Seth Godin: Jak rozpowszechnić Twoje idee
Czy zdajesz sobie sprawę, że krojony chleb jeszcze 15 lat po wynalezieniu nie był w ogóle znany? Na tym przykładzie Seth Godin tłumaczy, że dobry pomysł i produkt to jeszcze za mało, muszą zostać jeszcze rozpowszechnione.
Dan Cobley: Czego fizyka nauczyła mnie o marketingu
Fizyka i marketing z pozoru nie mają zbyt dużo wspólnego. Jeden z dyrektorów Google – Dan Cobley pasjonuje się obydwiema dziedzinami i ma inne zdanie na ten temat. W swojej prezentacji opowiada jak z użyciem m.in. drugiej zasady termodynamiki można wytłumaczyć podstawy brandingu.
Richard St. John: Sekrety sukcesu w 8 słowach, w 3 minuty
Dlaczego ludzie odnoszą sukces? Bo są bystrzy? A może dlatego, że są szczęściarzami?
Richard St. John przepytał 500 ludzi sukcesu i wyciągnął z tego esencję, które możesz poznać w 3 minuty słuchając jego wykładu.
Informacje zawarte w powyższych filmach są niezwykle ważne i możecie nawet je obejrzeć kilka razy, aby dobrze się utrwaliły. Jeśli czujesz się zainspirowany do przejścia z etatu do biznesu to poszukaj więcej informacji na naszym blogu jak to zrobić w warunkach polskich. Odbierz swoją kopię bezpłatnego ebooka na ten temat.
Zostaw komentarz