Gdy w Twojej głowie pojawia się pomysł na biznes, trudno jest Ci go jednoznacznie ocenić. Niektórym osobom wydaje się, że nie trzeba rozmyślać nad pomysłem i od razu zabierają się do działania, najczęściej kończąc na bankructwie.

Moim zdaniem, trzeba zachować umiar – odkładanie działania w nieskończoność, gdy masz świetny produkt, to złe rozwiązanie. Błędem jest też angażowanie się w zły projekt.

Zanim zrobisz coś ze swoim pomysłem, zrób rozpoznanie

Na pewno ktoś miał podobny pomysł i aktualnie go rozwija. Poszukaj w internecie wypowiedzi na dany temat. Wymyśl jego lepszą wersję. Pomyśl, czy pomysł jest dobry w formie, która aktualnie istnieje, czy też trzeba go poprawić.

Jeśli nie znalazłeś żadnych informacji na temat swojego produktu, to niepokojący sygnał – może ktoś bał się go wypuścić na rynek, bo zauważył jakieś wady, których Ty jeszcze nie dostrzegasz. Może problem wcale nie jest problemem i nie trzeba go rozwiązywać.

Każdy produkt rozwiązuje problemy – zobacz, jak to robią produkty konkurencji – czy ich profil na Facebooku jest popularny i czy łatwo jest je znaleźć w sieci. Pozwoli Ci to na zaoszczędzenie pieniędzy.

Wtórny pomysł

Druga możliwość jest taka – masz produkt lub usługę, który oferuje już inna firma. W takim przypadku pojawia się problem konkurencji – musisz mieć albo lepszy produkt, wygodniejsze opcje zamówienia i dostawy, albo oferować go w lepszej cenie. W przeciwnym razie konsumenci wybiorą produkt konkurencji.

Przypomnij sobie przykład Xeroxa, który nie miał problemów z zarobkami tak długo, aż inne firmy zaczęły oferować kserokopiarki. Firma szybko musiała inwestować w szkolenia pracowników i lepsze produkty, ale i tak nie odzyskała dawnej pozycji. Pomyśl, czy masz wystarczająco dużo siły i zapału, by konkurować z dużymi przedsiębiorstwami. Innowacyjny produkt może być lepszą opcją. Myśl strategicznie.

Podsumowanie

Jestem za tym, by po znalezieniu pomysłu na biznes, od razu zacząć go realizować. Dzięki temu, będziesz mógł wdrożyć go w momencie, gdy będziesz miał jeszcze dużo zapału. Nie zapominaj, że zanim zaczniesz się wspinać na drabinę biznesu, musisz sprawdzić, czy to właściwa drabina. Najpierw oceń pomysł i zastanów się, czy warto się w niego zaangażować.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]