„Dlaczego znowu nie wyszło?” Ile razy pojawiała się taka myśl w Twojej głowie gdy klient rezygnował lub „musiał się zastanowić”? Proces pozyskania klienta przypomina taniec i musisz zastosować się do kilku niuansów, które sprawią, że nie wylądujesz na plecach. W dzisiejszym artykule znajdziesz 4 podstawowe kroki do pozyskania klienta. Zanim zaczniesz poszukiwać zaawansowanych taktyk sprzedażowych upewni się, że Twoje działania zawierają w sobie poniższe 4 elementy:

Krok 1 Dbaj o wiarygodność

Zaufanie jest absolutną podstawą tego, aby klient kupił. Budujesz je poprzez wszystkie działania oraz wizerunek firmy. Jedną z najważniejszych metod jest eksponowanie pozytywnych opinii na Twój temat. Masz dużo zadowolonych klientów? Poproś ich o nagranie lub napisanie testymoniali. Oprócz tego polecam empatię, wejdź w buty klienta i z tej perspektywy spójrz na swój biznes. Tego typu ćwiczenie wydaje się być proste, a może przynieść zdumiewające efekty.

Krok 2 Dbaj o aktualne relacje

Pozyskiwanie nowego klienta bardzo kosztowne i wymagające dużego wysiłku, dlatego dbaj w maksymalny sposób o obecne relacje. Z jednej strony możesz liczyć na powracające zlecenia (o coraz większej wartości, bo zaufanie do Ciebie rośnie). Natomiast z drugiej najlepszą metodą pozyskiwania nowych zamówień są te z „polecenia”. Wiele biznesów funkcjonuje bez strony internetowej, bo dzięki wysokiej jakości produktów lub usług są tak uwielbiani przez swoich klientów, że brakuje im czasu na zlecenia z innych źródeł.

Krok 3 Dawaj emocje

Na każdą interakcję międzyludzką, w tym także sprzedaż, emocje mają olbrzymi wpływ. Dlatego przed rozmową handlową nastaw się pozytywnie. W tym celu możesz porozmawiać z bliską osobą, przybrać pozycję mocy (zobacz co to jest tutaj ) i oczywiście bardzo dobrze się przygotować. Pamiętaj również o emocjach gdy dostarczasz jakiś przekaz np. pisząc emaile lub opisy na stronę.

Krok 4 Trafiaj w aktualne potrzeby klienta

Jakie są potrzeby klienta? Zapytaj o to i uważnie wysłuchaj odpowiedzi. Metoda SPIN opierająca się tylko na zadawaniu pytań jest naukowo udowodniono sposobem na skuteczną sprzedaż. Gdy odkryjesz to, co klient naprawdę potrzebuje to możesz zarekomendować najlepsze dla niego rozwiązanie i dzięki temu zbudować relację, która nie skończy się na jednej transakcji.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]