Jednym z fundamentów marketingu każdego przedsiębiorstwa jest określenie idealnego klienta. Dobre zrozumienie i opisaniu profilu osoby, która będzie od Ciebie kupować, jest kluczowe do stworzenia skutecznego przekazu reklamowego, produktu, usługi oraz wartościowej strategii rozwoju biznesu.

Olbrzymim błędem jest pomijanie tego kroku ze względu na przekonanie „każdy może być moim klientem”. Jeśli kierujesz coś do wszystkich to w praktyce nie jest to atrakcyjne dla nikogo. Choć oczywiście może się zdarzyć, że ktoś spoza Twojej grupy docelowej kupi Twój produkt. Będzie to jednak wyjątkowa sytuacja i nie warto z tego powodu powodu rozmywać swojej strategii marketingowej.

Odkryj swojego idealnego klienta podążając za tymi 5 krokami:

1. Zacznij na bardzo małym rynku

Musisz znaleźć grupę, która ma specyficzny problem i dostarczyć im rozwiązanie. Później możesz rozszerzać swój zasięg, ale na początku musisz zdobyć bazową liczbę wiernych fanów Twojego biznesu.

2. Testuj swoje założenia

Sprawdź czy Twoje wyobrażanie na temat grupy docelowej są trafne. W tym celu wykorzystaj ankietę, rozmowy, obserwację zarówno w Internecie, jak i realnym Świecie. Możesz do tego celu użyć tez płatną reklamę na facebooku, co da Ci najlepsze informacje.

3. Zrób szkic idealnego klienta

Masz już trochę materiału badawczego, więc możesz zabrać się do tworzenia pierwszego szkicu Twojego idealnego klienta. Odpowiedz sobie na pytanie: ile ma lat, jaki ma stan cywilny, jak zarabia na życie, co robi w wolnym czasie, gdzie mieszka, co ją cieszy, jakie ma problemy itd. Stwórz tzw. „personę”. Możesz mieć wątpliwości „przecież te pytania nie dotyczą mojego biznesu”. Pewnie tak jest, ale tym lepsze wyobrażenie tego jednego idealnego klienta tym Twoja praca później będziesz przynosić lepsze efekty.

4. Wykorzystaj szkic w swoich działaniach

Jeśli będzisz pisał tekst na stronę lub tworzył jakiekolwiek treści promocyjny to miej w głowie swojego idealnego klienta. Pisz i twórz z myślą o nim. W ten sposób Twój przekaz będzie bardziej ludzi i wciągający, a co za tym idzie – skuteczniejszy.

5. Cały czas testuj

Co jakiś czas sprawdzaj kim są obecnie Twoi klienci. Czy może powinieneś zmienić przekaz? Testuj swoje żałożenia i wyniki odważnie wprowadzaj w życie.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]