Według najnowszych koncepcji marketingowych jako przedsiębiorcy powinniśmy opierać naszą strategię na tym, aby klienci sami nas odnajdywali. Do lamusa odchodzi koncepcja, że główny nacisk powinien być skierowany na poszukiwanie klientów. Chcesz wiedzieć na czym praktycznie powinieneś oprzeć swoją strategię marketingową? Przeczytaj i zastosuj poniższe 5 zasad.

1. Skup się na niszy

Może to wydawać się dziwne, że ograniczenie liczby potencjalnych klientów w których celujesz ma spowodować wzrost Twojej firmy, ale tak jest. Lepiej mieć duży udział w małym rynku, niż minimalny w dużym. Ta zasada sprawdza się także w innych dziedzinach życia. Czy uważasz, że ludzie którzy chcę zadowolić wszystkich mają największe powodzenie? Zdecydowanie tak nie jest, dlatego zdaj sobie sprawę, że ludzie uwielbiają jak najbardziej spersonalizowane rozwiązania. Wybierając swoją niszę z szerokiego rynku możesz tworzyć produkty i usługi bardzo dobrze dopasowane dla potencjalnego klienta. Tym samym zwiększasz szansę, że to on przyjdzie do Ciebie. Zobacz post poświęcony poszukiwaniom idealnego klienta, kliknij tutaj.

2. Niech Twój marketing będzie ciekawy lub rozrywkowy

W zalewie informacji i treści promocyjnych ciężko przebić treścią, które nikogo nie interesują. Tak naprawdę każdą branżę można sprzedać w ciekawy sposób. Jeśli masz problemy z pomysłami to wyobraź sobie swojego idealnego klienta i „wejdź w jego buty”. Następnie zastanów się jakie pytania i problemy są w jego życiu, które są związane z Twoją branżą. Z tej pozycji wypisz kilka pomysłów na artykuły lub filmiki. To jest dopiero pierwszy krok, ale wykonaj to i zacznij działania w tej sferze.

3. Dostarczaj darmowe zasoby

Niech potencjalni klienci mogą otrzymać cokolwiek za darmo na początku współpracy. W ten sposób podbudujesz zaufanie, wiarygodność i Twój obraz w jego oczach będzie zdecydowanie lepszy.

4. Buduj pozycję autorytetu

Jeśli masz taką możliwość to zapisz się do odpowiednich organizacji branżowy, buduj relacje z innymi autorytetami z Twojej niszy i pojawiaj się w mediach. Gdziekolwiek możesz z kimś podzielić radą to rób to dając jak najlepszą wartość, tego typu pomoc potrafi dawać bardzo dobre owoce w perspektywie czasu.

5. Zadbaj o obecność w Internecie

Cyfrowa rzeczywistość zmieniła nasz Świat, a w szczególności sferę marketingu i biznesu. Musisz wykorzystywać w największym możliwym stopniu możliwości Internetu. Składa się na to m.in content marketing, social media, reklamy PPC, ogólna aktywność i wiele innych. Bez względu na Twój budżet możesz przyciągnąć wielu klientów szukających w Internecie odpowiedzi na ich problemy.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]