Pozyskanie nowego klienta jest droższe od 3 do 15 razy niż sprawienie, aby ktoś kupił ponownie. Dlatego zrób wszystko w celu stworzenia silnych relacji z klientami. Oni muszą poczuć więź z Tobą, aby wrócić do Ciebie gdy ponownie będą mieli taką samą lub ponowną potrzebę, a nawet polecić Cię znajomym i bliskim. Być może całkiem nieźle już Ci to wychodzi, jednak na pewno znajdziesz w poniższym zbiorze pomysłów inspiracje warte do wdrożenia w Twoim biznesie.

1. Daj do zrozumienia klientom ile dla nich robisz.

Czasem możesz opisać szereg czynności jakie musisz wykonać, aby dostarczyć Twoim klientom doskonałą jakość. Nie rób tego z pozycji roszczeniowej i obrażonego dziecka („tyle dla was robię, aby nie kupujecie”), ale jako ciekawostkę. Korzystając z produktów lub usług często nie zdajemy sobie sprawę z tego jak powstaje, a gdy już trafi do nas ta informacja (i dodatkowo jest opakowana w ciekawy sposób) to bardzo często jest dla nas ciekawa.

[sociallocker]

2. Niech to będzie osobiste i unikalne.

Jeśli naprawdę zależy Ci na kliencie to pokaż to przygotowując osobisty komunikat skierowany do niego. [/sociallocker]

3. Pamiętaj o specjalnych datach

Wyślij kartkę na urodziny, święta lub z innych specjalnych okazji. Czasem możesz zadzwonić jeśli autentycznie masz taką ochotę (bo robienie tego w sztuczny sposób mija się z celem) i tym samym przenieść Waszą relację z klientem na zupełnie inny poziom.

[sociallocker]

4. Przekazuje dalej wartościowe informacje

Znajdziesz wyjątkowo ciekawy artykuł, który będzie miał także wartość dla Twojego klienta. Podziel się nim. Nawet jak nie będzie miał czasu lub ochoty go przeczytać to zawsze miło się robi gdy człowiek czuje, że ktoś o nim pamięta i dba o niego.[/sociallocker]

5. Doceniaj polecenia

Zwykle polecamy wartościowe produkty lub usługi nie oczekując żadnej gratyfikacji za to od polecanej firmy. Po prostu chcemy pomóc naszym bliskim i zapewnić im wartościowe rozwiązania. Jeśli jednak w jakikolwiek sposób odwdzięczysz się za referencje to pozytywnym zaskoczeniem zbudujesz masę pozytywnych emocji, które zrobią z tego człowieka ultra-lojalnego klienta.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]