Przedsiębiorcy zakładający nowe biznesy mają skłonność do skupiania się na rzeczach mało istotnych. Naprawdę na początku nie wszystko musi być idealnie dopracowane np. design Twojej strony. Musisz skupić się na rzeczach absolutnie najważniejszych, także w sferze zdobywania nowych klientów.

Taką metodą jest nawiązanie współpracy z uznaną marką, która już ma uznanie w Twojej grupie docelowej. Jeśli Twój produkt jest wartościowy to warto abyś promował się do bazy klientów Twojego kontrahenta ze specjalną ofertą. To jest typowa sytuacja „win-win”. Ty zdobywasz pierwszych bardzo wartościowych klientów, a marka z którą współpracujesz, robi coś dobrego dla swojej bazy.

Oczywiście nie każdy zgodzi się od razu na taki układ. Czasem będziesz musiał poszukać innych rozwiązań np. dodatkowo zapłacić. Jako przedsiębiorca musisz przygotować się do odnajdywania kreatywnych rozwiązań, aby trafiać do odpowiednich osób i proponować im wartościowe układy.

Przykład wdrożenia metody

Ciekawym przypadkiem jest żeński butki, który kierował swoją ofertę do bogatych klientek. Zaoferowali darmowe jedwabne kimono każdej z klientek, która otrzymała list od lokalnego dealera BMW od którego kupiły wcześniej samochód tej marki.

W wyniku tej akcji butik rozdał 600 kimon, którego koszt dla sklepu wynosił 16$. Jednak średni koszyk zakupów każdej z klientek wynosił 400$. Także sklep zrobił 240000$, wydając 9600$!

Jak to zrobić w praktyce?

1. Precyzyjnie określ swoją grupę docelową
Stwórz obraz idealnego klienta. Dzięki temu dojdziesz do tego z jakich usług lub produktów jeszcze korzysta. Na pewno Twój produkt może być kierowany dla wielu osób, ale na potrzeby tego kroku stwórz opis absolutnie najlepszego nabywcy.

2. Zidentyfikuj biznesy, które sprzedają już tym klientom
Zrób listę takich potencjalnych partnerów i sprawdź czy masz już w tym momencie jakiś kontakt do nich. Pamiętaj także o organizacjach charytatywnych.

3. Przygotuj czytelną ofertę dla partnerów
Niech to będzie atrakcyjne dla klientów Twojego partnera, a Ciebie nie kosztuje zbyt dużo.

4. Przygotuj szkic oferty, którą partner może wysłać swoim klientom
Niech współpraca z Tobą oznacza dla niego minimalną ilość wysiłku na każdy etapie.

5. Przygotuj strategię przywiązania do siebie klientów
Przede wszystkim zadbaj, aby klienci mieli powód aby do Ciebie wrócić lub od razu zrobić większe zakupy.

Jeśli wdrożysz tę strategię to możesz oszczędzić dużo czasu i wystartować z impetem. Osobiście uważam to za jedną z najefektywniejszych metod na szybkie znalezienie swojego miejsca na rynku.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]