Zorganizowany system obsługi klienta jest bardzo pożądanym elementem Twojego biznesu. Łatwiej i taniej sprawić, aby osoba która Ci zapłaciła zrobiła to ponownie niż za każdym razem starać się przyciągnąć kogoś nowego. Na początku swojej ścieżki jako przedsiębiorca ciężko jest stworzyć procedury zapewniające idealne „customer experience” (całość doświadczeń związanych z doświadczeniem kupowania u Ciebie) wystarczy jednak, abyś stosował poniższe zwroty, a przede wszystkim zgodnie z nimi się zachowywał:

Jak mogę pomoc?

Klienci oczekują dialogu, a nawet wysłuchania z Twojej strony. Pisząc teksty skierowane do nich powinieneś skupić się na ich korzyściach, nie swoich. Wiele biznesów popełnia błąd próbując coś wcisnąć klientom zamiast ich wysłuchać i dać im dokładnie tego co potrzebują.

Mogę rozwiązać ten problem

Ludzię kupują rozwiązania swoich problemów lub sposób na zrealizowanie jakiegoś celu. Dawaj dokładnie im to czego potrzebują.

Nie wiem, ale dowiem się lub znam osobę, która wie.

Wszyscy jesteśmy ludźmi i Twoi klienci też to wiedzą. Dlatego jeśli nie znasz rozwiązania jakiegoś problemu to szczerze to przyznaj, oczywiście przedstawiając sugerowane rozwiązanie. Wasz kontakt będzie dzięki temu znaczenie lepszy niż jakbyś miał dostarczyć coś niskiej jakości

Biorę na siebie odpowiedzialność za to

Musisz być pewny tego co sprzedajesz i być gotowym wziąć odpowiedzialność za wyniki (oczywiście gdy jest to możliwe, sprzedają wycieczki nie możesz zagwarantować słońca). Oferuj okresy próbne lub gwarancje zwrotu kosztów, które uspokoją obiekcje Twojego klienta.

Będę Cię na bieżąco informował

Niech klient poczuje się zadbany i dobrze poinformowany także po procesie zakupu. W tym celu możesz stworzyć np. zamkniętą grupę na facebooku, która dodatkowo będzie pełniła funkcję społeczności.

Poniedziałek znaczy poniedziałek

Niech wszelkie terminy do których się deklarujesz będą święte. Nic tak nie odstrasza klientów od firmy jak chybione terminy realizacji.

Zamówienie będzie takie lub lepsze niż zamawiałeś

Zamówienie nie może być podobne. Musisz być dokładnie takie za jakie klient zapłacił mimo, że „podobne” wydaje się odpowiednie. Ewentualnie zaskakuj dodatkowymi bonusami.

Dziękuję za zaufanie

Za każdym razem gdy klient sięga po portfel to Ty dostajesz olbrzymi kredyt zaufania. Bądź za to wdzięczny i daj to odczuć klientowi.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]