Początkujący przedsiębiorcy mają często skłonność do zbyt optymistycznego oceniania swoich pomysłów biznesowych. To może skończyć się porażką przez brak sprzedaży. Jednak Ty możesz uniknąć tego błędu i zdobyć swojego pierwszego klienta, dzięki zastosowaniu tych 8 rad.
Spis treści
1. Zapewnij sobie bufor bezpieczeństwa
Dużo firm dobrze rokujących na przyszłość upada, ponieważ nie mają odpowiednich zasobów aby przetrwać początkowy okres. Zastanów się jak długo Ty możesz wytrzymać bez stałego dochodu. Idealnie jakbyś miał pół roku zapasu finansowego. Oczywiście oprócz tego sprawdź swój pomysł
2. Rozmawiaj o tym ze wszystkim, których znasz
Poinformuj Świat o swoim nowym biznesie! Napisz maila do znajomych. Chwal się w rozmowach swoim nowym biznesie i pytaj się ludzi o rady. W ten sposób naprawdę możesz w szybkim czasie zdobyć pierwszego klienta. Oczywiście trzymaj cały czas odpowiedni balans i nie sprzedawaj cały czas na siłę swoich produktów.
3. Korzystaj z kontaktów w Twoich społecznościach
Lubimy robić interesy z ludźmi których znamy i mamy coś wspólnego ze sobą. Wykorzystaj fakt bycia członkiem jakiś społeczności. Informuj tam o swoim biznesie, ale w taki sposób abyś nie był po dwóch tygodniach znany jako nachalny sprzedawca.
4. Wejdź do społeczności biznesowych
Idź na wszystkie wydarzenia biznesowe w Twojej okolicy. Sprawdź kiedy odbywają się ciekawe wykład, spotkania networkingowe i śniadania biznesowe. To są miejsca, gdzie zrobisz duże interesy.[
5. Współpracuj z konkurencją
Nawiąż kontakt z innymi firmami w Twojej branży. Być może mają za dużo pracy i część będą mogli Ci oddać. Nie jest to taka rzadka sytuacja.
6. Bądź aktywny w social media
Na facebooku, instagramie, linkedin, goldenline i innych portalach jest mnóstwo możliwości darmowej reklamy. Rób ją jednak z głową, abyś nie zostało posądzony o spamowanie.
7. Zoptymalizuj swoją stronę
W siecie znajdziesz poradniki jak wykonać podstawowe SEO dla Twojej strony. Skorzystaj z nich, bo pomimo prognoz o śmieci pozycjonowania to wciaż ma się dobrze:)
8. Twórz content
Pisz, nagrywaj filmiki, udzielaj wywiadów i generalnie twórz wartościowe treści dla Twojego idealnego klienta. To jest działanie marketingowe, które będzie procentować przez długie lata.
Zostaw komentarz