Podczas konferencji #EventBPG Krzysztof Król opowiedział uczestnikom o swoich doświadczeniach dotyczących planowania i rozwijania e-biznesu na rynek globalny.

Dlaczego akurat wystąpienie Krzysztofa dotyczyło tego tematu?

Wynika to przede wszystkim z doświadczenia biznesowego naszego prelegenta. Rozwijał wiele projektów biznesowych w Polsce m.in. szkołę relacji Perfect Dating, cykl imprez Are you single?, liczne imprezy masowe (w tym chyba największa największa nielegalna w historii – więcej dowiesz się z audycji w Kontestacji), projekt ecommerce i książki. Na tym jednak nie koniec, bo wśród projektów biznesowych Krzysztofa jest również wiele inicjatyw międzynarodowych, w tym aplikacja Ling Ling mająca użytkowników z całego Świata.
Aktualnie są to również projekty edukacyjne – Wyzwanie 90 dni i Akademia Biznesu, na które trafiają Polacy mieszkający w różnych państwach Świata.

Jakie elementy wziąć pod uwagę przy planowaniu e-biznesu na rynek globalny?

Twoja lokalizacja

Warto zadawać sobie pytania:
1. Co się chce robić?
2. Z kim?
3. Gdzie?

Krzysztof zadał sobie te pytania. Metodą eliminacji postanowił sprawdzić Tajlandię. Pomógł mu w tym mail od Andrzeja Kuśnierczaka, który prosił go o radę, a jednocześnie pracował wtedy na uczelni w Bangkoku. Krzysztof pojechał go odwiedzić.

Ostatecznie zamieszkał na stałe w Tajlandii. Tu się ożenił i inwestuje w kolejne nieruchomości na wyspie Phuket. Już po pierwszych 3 dniach pobytu w tym kraju wiedział, że to jest jego miejsce na Ziemi. Dlatego nie mogło go zabraknąć wśród prelegentów polskiej konferencji biznesowej w Bangkoku.

Podczas wystąpienia podkreślał możliwości jakie daje nam współczesny Świat. Nigdy wybór zamieszkania pod kątem własnych preferencji nie był tak ułatwiony jak teraz.

Lokalizacja Twojej firmy

Twoje miejsce zamieszkania i lokalizacja Twojej firmy nie muszą mieć nic wspólnego. Możesz prawie całkowicie ulokować swoją firmę w chmurze, tak zrobił Krzysztof Król po latach doświadczeń z biznesem posiadającym biura i dziesiątki pracowników.

Biznes ma pracować dla Ciebie, a nie Ty dla biznesu.

Wybranie rynku klientów

Swoje produkty i usługi możesz sprzedawać na rynkach mających wysoką moc nabywczą. Ciekawym przykładem była aplikacja językowa Krzysztofa, która najlepiej sprzedawała się np. w Omanie, o którym wcześniej nasz prelegent nawet nie słyszał.

Transfery pieniężne

Przy planowaniu e-biznesu trzeba mieć świadomość kosztów transferów pieniężnych i zaplanować ten element w strukturze biznesu. Na szczęście ten problem jest coraz lepiej dostrzegalny.

Pracownicy i freelancerzy

Krzysztof miał wiele doświadczeń z freelancerami z różnych krajów Świata. Często była to nieudana współpraca, dlatego poleca płacenie za ich usługi kartą kredytową z procedurą charge back. Dzięki temu możesz odzyskać pieniądze zapłacone za niezrealizowane zlecenie.

Marketing

W sferze marketingu Krzysztof jest zwolennikiem metod partyzanckich, czyli poleganiu na swojej kreatywności w maksymalnie bezkosztowym dotarciu do potencjalnego klienta. W ten sposób dostał się np. do mediów w krajach arabskich, co skutkowało dużą sprzedaż aplikacji językowej na tamtejszych rynkach.

Różnice kulturowe

Trzeba być świadomym tego, że ludzie w poszczególnych kulturach rzeczywiście się bardzo różnią. Zwracają na to uwagę wszyscy przedsiębiorcy prowadzący biznesy globalne. Dlatego postaraj się zapoznać z kodami kulturowymi nacji swoich pracowników i klientów.

Wysokie cele

Na zakończenie Krzysztof zdradził swój sekret osiągania bardzo dobrych rezultatów, a jest nim stawianie sobie wysokich celów. Jako idealny obraz takiej postawy wskazał swój pomysł stworzenia aplikacji językowej w czasach, gdy sam nie miał smartfona w ręce. Takie podejście mierzenia wysoko polecił uczestnikom tegorocznej edycji #EventBPG.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]