Każdy biznes oparty na działalności w Internecie ma mniejszy lub większy kontakt z reklamami na Facebooku-u. Projekt Biznes Ponad Granicami trafia do nowych odbiorców m.in. dzięki pracy eksperta w temacie Facebook Ads – Łukasza Marczewskiego. M.in. Z tego powodu nie mogło go zabraknąć na konferencji #EventBPG

Fundamenty reklamy na Facebooku

Łukasz wymienił dwa niezbędne elementy, aby reklama osiągnęła pożądany rezultat:
skuteczny przekaz
odpowiednio dobrana grupa docelowa

Trzeba się jednak zastanowić dlaczego klienci konwertują? Co składnia ich do dokonania zakupu lub wykonania innej pożądanej przez nas akcji?

Rozwiązania problemu klienta
Ludzi nie obchodzi Twoja firma, tylko ich rozwiązanie
Muszą potrafić wyobrazić sobie co im oferujesz.

Jeśli reklama ma dać efekt to klient musi być w stanie wyobrazić sobie rezultat, to musi wywołać emocje, które następnie skłonią do kliknięcia w reklamę. Dla lepszego zobrazowania w praktyce tej zasady Łukasz zrobił ćwiczenie z cytryną. Gdy pojawiła się na ekranie i ze sceny padło kilka zdań sprawiających, iż wyobrażenie stało się bardzo realne, to wielu uczestników zaobserwowało u siebie realne reakcje organizmu na nieistniejącą cytrynę. O tym należy pamiętać konstruując reklamy. W końcu jesteśmy ludźmi, którymi rządzą określone mechanizmy.

Elementy skutecznego przekazu
– przetrwanie, radość z życia
radość z jedzenia i picia
wolność od bólu, strachu i niebezpieczeństwa
bycie seksownym i pociągającym dla płci przeciwnej
wygodne warunki do życia
bycie lepszym, wygrywającym życie
opieka i bezpieczeństwo dla najbliższych
akceptacja społeczna

Skuteczny przekaz ma miejsce gdy odnosi się do jednego lub kilku pragnień, takich jak:
bycie poinformowanym w temacie
ciekawość
czystość ciała i otoczenia
wygoda
rzetelność
wyrażanie piękna/stylu
oszczędność/wyprzedaże

Badanie grupy docelowej

Zbadanie grupy docelowej jest istotne, aby móc w lepszy sposób dopasować do niej reklamę. Łukasz w tym celu polecał skorzystanie z następujących rozwiązań:
– Google trends
– planner slów kluczowych
– fora i grupy
– ankiety

Czym są Baity?

Warto stosować Baity, czyli takie słówa i nagłówki, które zmobilizują internautę do kliknięcia w reklamę np. „nie zgadniesz jak łatwo można znaleźć rozwiązanie”. Podczas prezentacji Łukasz pokazał jak zmiana tytułów książek zwiększała sprzedaż np. z trzech do tydziestu tysięcy. Wszystko było kwestią zmiany tytułu na taki, który odnosił się do pragnień potencjalnych klientów.

Całe wystąpienie Łukasza było niezwykle merytoryczne. Uczestnicy bardzo często robili zdjęcia slajdów przedstawiających m.in. lejki sprzedażowe. Jeśli chcesz mieć dowiedzieć się kiedy będzie dostępne wideo z prezentacji zapisz się poniżej na listę Biznes Ponad Granicami

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]