Podczas konferencji #EventBPG poprowadziłem wystąpienie na temat odnajdywania swojego sposobu na właściwe zaistnienie w mediach społecznościowych, które nie będzie przytłaczające dla twórcy treści.

Od samego początku prezentacji podkreślałem, że nie wierzę w brak czasu na social media. Po prostu wielu osobom brakuje systemu, który zminimalizuje wysiłki konieczne do prowadzenia dobrej komunikacji przez takie kanały jak Facebook, Twitter czy Instagram.

Chciałem od samego początku zmotywować słuchaczy do uwierzenia w swój potencjał do tworzenia wartościowych treści w Social Media i pokazałem rekomendację video od jednej z uczestniczek mojego 6 tygodniowego programu mentoringowego Social Media Flow. Polecenie Pani Elżbiety jest bardzo cenne, bo ma ona 65+ lat, więc każdy może uwierzyć w swoje możliwości.

Na jednym z kolejnych slajdów zaprezentowałem mój system tworzenia treści, który uwzględnia różne tryby funkcjonowania mózgu. Dzięki temu łatwiej jest o zyskanie flow w pracy.

System tworzenia treści

  1. Zbieranie danych
  2. Wynotowanie najważniejszych kwestii
  3. Tworzenie treści bez poprawek
  4. Poprawki
  5. Zakolejkowanie treści w odpowiednich narzędziach np. Buffer lub Sociocaster

Stosując powyższy system możesz zadbać o systematyczną publikację postów nie przejmując się koniecznością spontanicznego wymyślania ciekawych treści każdego dnia. Choć oczywiście czasem warto wrzucić coś nieplanowanego. Sam pokazałem uczestnikom post na moim fanpage’u Jak wygrać życie? odnoszący się do przygód w samolocie:)

Warto zadbać o systematyczność tworzonych treści w Waszych kanałach Social Media, bo dzięki temu wiarygodność firmy rośnie. Świadczy o możliwości zatrudnienia freelancerów, pracowników lub wysokiej organizacji właściciela. Wszystko jest dobrym sygnałem, że produkt lub usługa jest wybierany przez innych klientów i warto też z niego skorzystać.

Social Media to relacje

Fundamentalnym elementem mediów społecznościowych są relacje. Nie chodzi tylko o sprzedaż, a nawet chodzi o nią bardzo mało. Sam sobie odpowiedz – czy lubisz ludzi wykorzystujących Waszą relację tylko do sprzedaży czegoś?

Dlatego zachęcałem uczestników do dawania swoim odbiorcom prawdziwej wartości, która wniesie coś pozytywnego do ich życia.

Skąd brać tyle treści?

Podczas wystąpienia odniosłem się także do zjawiska konieczności wrzucania dużej ilości nowych treści. Czy tworzyć ją samemu? Moim zdaniem nie.

Wiele osób się tego boi, ale ja polecam udostępniać treści stworzone przez innych twórców. Dzięki temu:

  • jesteś dla swoich odbiorców źródłem obiektywniejszej wiedzy na dany temat (nie tylko swoje)
  • budujesz relację z autorem (każdy jest wdzięczny za udostępnienie)
  • zwiększasz zaangażowanie odbiorców w Twoich kanałach

Dlatego korzystaj z dobrych treści tworzonych przez innych dla dobra swojego i swoich odbiorców.

Jak to wszystko połączyć?

Raz na kilka miesięcy organizuję program mentoringowy Social Media Flow, w którym pomagam uczestnikom odnaleźć się w Świecie mediów społecznościowych. Jeśli jesteś zainteresowany następną edycją odezwij się do mnie na Facebooku.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]