Jeśli nie wykorzystujesz swojego prywatnego profilu do budowy marki swojego biznesu lub osobistej to marnujesz jedno z najlepszych darmowych narzędzi w historii.

W Internecie jest wiele przykładów skutecznego wykorzystania konta na facebooku. W Polsce jednym z najlepszych jest Michał Sadowski, który jest prezesem zarządu Brand24. Firmy która w trzy lata zdobyła dominującą pozycję na rynku monitoringu Internetu w Polsce.

Zobacz przykłady aktywności Michała na swoim profilu.

sadek1

Oczywiście nie neguję potrzeby posiadania biznesowego fanpage’a i prowadzenie tam działań. Niesie to za sobą wiele korzyści i pozwala korzystać np. z płatnych reklam.
Darmowy zasięg Twoich postów niestety będzie bardzo ograniczony.

Dlatego warto korzystać ze wszystkich możliwości. Aby konto prywatne było maksymalnie efektywne działaj według następujących zasad

1. Bądź profesjonalny

Jeśli decydujesz się biznesowe wykorzystanie konta to musisz dbać, aby posty nie zaburzały Twojego profesjonalnego wizerunku. Oczywiście musisz zostać człowiekiem, ale daruj sobie zdjęcia z zakrapianych imprez.

2. Ustaw widoczność postów na publiczną

Publikując częściej i wszystkich użytkowników Facebooka masz zdecydowanie większą szansę na organiczne trafienie do większej ilości osób.

3. Akceptuj zaproszenia

Jeśli dostajesz zaproszenie od realnej osoby to przyjmij ją do grona znajomych. Kolejna osoba, która w jakiś sposób chce śledzić Twoje poczynania.

4. Bez polityki

W kraju podzielonym na pół lepiej nie opowiadać się publicznie za jedną ze stron. Wiele osób podchodzi do tych kwestii bardzo emocjonalnie, więc lepiej nie ryzykować tworzenia sobie wrogów.

5. Nie spamuj oznaczeniami

Oznaczanie innych ludzi jest bardzo kuszące, bo możemy trafić z przekazem do ich znajomych. Jednak korzystaj z tagów, tylko wtedy gdy oznaczana osoba jest na zdjęciu lub bez żadnych wątpliwości wiesz,ze sobie by tego życzyła.

6. Lajkuj dużo rzeczy u znajomych

Im więcej lajkujesz tym bardziej przypominasz o sobie, a Facebook pokazuje Ci więcej treści.

7. Lajkuj komentarze

Jeśli komuś chciało się skomentować w konstruktywny sposób to daj znać chociaż lajkiem, że to dostrzegasz. Następnym też mu się będzie chciało.

8. Zawsze postuj ze zdjęciem

Posty graficzne wywołują większe zaangażowanie, bo łatwiej skupiają na sobie uwagę. Skorzystaj z tego

9. Bądź interesujący

Twoje posty nie muszą być koniecznie krótkie albo długie. Mają być przede wszystkim ciekawe i dać wartość odbiorcy.

10. Publikuj w odpowiednim momencie

Najlepiej abyś sam ustalił metodą prób i błędów. Na pewno jednak publikowanie w środku nocy zbyt dobrych rezultatów nie przyniesie:)

11. Korzystaj z instagrama

Zanim wrzucisz zdjęcie na Facebooka wrzuć je na instagrama i udostępnij z poziomu aplikacji, dotrze do większego grona na obu portalach.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]