Jeśli nie wiesz jeszcze czym jest Snapchat to warto się nim zainteresować. Główną funkcjonalnością aplikacji jest możliwość komunikacji, przesyłania zdjęć i krótkich video. Brzmi to banalnie, bo powstało już wiele rozwiązań dzięki którym możemy coś takiego robić. Jednak unikalność Snapchata polega na ulotności komunikatów, co ma odzwierciedlać naturalne interakcje międzyludzkie.

Ten pomysł przekonał do siebie ponad 100 milionów użytkowników na całym Świecie. W zdecydowanej większości są to osoby poniżej 30 rokiem życia. Do tego należy dodać, że według Raportu IAB w przedziale wiekowym 16-24 video online ma większy zasięg niż telewizja.

Być może jeszcze nie kierujesz swoich produktów do tej grupy wiekowej, ale co będzie za kilka lat? Dlatego zachęcam do zapoznania się ze Snapchatem. Poniżej przygotowałem kilka przykładów zastosowania tej aplikacji z biznesie.

1. Większy zasięg wydarzeń na żywo

Kilka ujęć dla osób, które nie mogą uczestniczyć w wydarzeniu lub są ciekawe jak to wygląda od środka, może dużo znaczyć. Idealnie do tego nadają się koncerty, otwarcia, premiery nowych produktów czy konferencje.

Snapchata wykorzystuje m.in. NBA do transmisji fragmentów gali na zakończenie sezonu.

2. Treści zza kulis

Na Snapchacie możesz pokazywać treści, które nie pasują do innych sieci społecznościowych np. pokazując proces pracy nad jakimś projektem lub przygotowania.

3. Specjalne oferty lub zniżki

Poinformuj o jakieś specjalnej promocji za pomocą snapa. Jej elementem może być też zaangażowanie Twoich fanów np. poprzez zrobienie sobie zdjęcia z produktem.

4. Współpraca z influencerami

Influencerzy, czyli osoby mają wpływ na danej platformie social media, co w praktyce przekłada się na liczne grono zaangażowanych odbiorców.

Rozważ współpracę z ludźmi, którzy docierają do Twojej grupy docelowej. To może być bardzo tani sposób na promocję i zaistnienie. Szczególnie w sytuacji, gdy potencjał Snapchata jest jeszcze w większości nie odkryty.
Podsumowanie
Snapchat jest bardzo szybko rosnącą platformą social media, szczególnie za Oceanem i dlatego warto się nią zainteresować. Obecnie jednak nie przyniesie jeszcze olbrzymich korzyści, dlatego traktuj to jako eksperyment i dodatek do działań na Facebooku.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]