Wśród amerykańskich nastolatków większą sławą cieszą się gwiazdy YouTube’a niż celebryci. Sam serwis ma w ciągu miesiąca 1 bilion oglądających. Pod względem wyszukań jest do druga wyszukiwarka na Świecie.
To wszystko sprawia, że powinieneś poważnie rozważyć wykorzystanie video marketingu w swoim biznesie.
Spis treści
Jak to zrobić?
1. Twórz wartościowe video
Przede wszystkim pomyśl co widz chciałby zobaczyć. Jakie treści będą dla niego ciekawe i wartościowe. Filmik nakierowane tylko na sprzedaż nie przyniosą żadnego efektu, jeśli tylko na nich ma się opierac Twoja obecność na YouTube.
Najbardziej pożądane typy filmów to
– instrukcje „how to”, czyli jak coś zrobić. Jako idealny przykład może służyć film instruktażowy „jak zaparzyć yerba mate”
– demonstracje produktu
– stadia przypadku
– opinie klientów
– trailery przed wydarzeniami
Oraz inne filmy, które mogą stanowić wartość dla Twoich przyszłych klientów.
2. Optymalizuj kanał
Kanały z dopracowaną grafiką, indywidualnymi miniaturami filmów i uzupełnionymi opisami zbierają zdecydowanie więcej klików oraz subskrypcji.
Staraj się również być aktywny w komentarzach, najlepiej odpowiadać na każdy.
3. Optymalizuj video pod wyszukiwanie
Na początku sprawdź słowa kluczowe, które są wpisywane przez użytkowników YouTube. Możesz to zrobić za pomocą Planera reklam display w AdWords. Zobacz krótki filmik jak to zrobić
Następnie stwórzy tytuł i opis, które są bardzo informacyjne, a do tego zwięzłe. Powinny zawierać również słowo kluczowe na które chcesz się pozycjonować.
4. Twórz playlisty
Organizuj swoje filmy w tematyczne playlisty. Dzięki temu nowy gość na Twoim kanale nie będzie czuł się przeciążony.
5. Współpracuj z YouTuberami
Podobnie jak w przypadku działań na Instagramie lub Snapchacie, nie jesteś ograniczony do swojego kanału. Znajdź twórcę filmików, który dociera do Twoich potencjalnych klientów i zaproponuj mu współpracę w ramach której zareklamuje Twój produkt.
6. Skorzystaj z reklamy płatnej
Na początku powinieneś skupić się na działaniach bezpłatnych, aby zrozumieć mechanizmym rządzące YouTube’m. Z czasem jednak warto się zainteresować reklamą płatną np. pierwszą pozycją w wynikach wyszukiwania. Zaletą takiego rozwiązania jest oczywiście możliwość uzyskania dobrych zasięgów, ale warto by film był już wcześniej doceniony przez widzów „bezpłatnych”.
7. Analizuj efekty
Wszystkie działania w marketingu internetowym nalezy mierzyć. YouTube dostarcza swoje narzędzie o nazwie YouTube Analytics. Za pomocą którego możesz monitorować wyniki swojego kanału i swoich filmów. Możesz z niego skorzystać wchodząc przez ten link
Zostaw komentarz