Większość firm, nawet małych, powinno prowadzić bloga. Potencjalne korzyści w kontekście kosztów są tak duże, że koniecznie musisz rozważyć to w swoim przypadku.

Pisanie bloga jest elementem content marketingu, czyli dostarczania wartościowych treści odbiorcom.

Jakie są korzyści pisania bloga?

1. Dociera do Ciebie więcej osób
Jeśli Twój artykuł rozwiązuje jakiś problem to być może zostanie udostępniony przez kogoś na swojej tablicy na Facebooku lub na innej platformie social media. Oprócz tego sam masz czym się dzielić i dzięki temu nowa osoba może zainteresuje się Twoją ofertą.

Dodatkowym źródłem ruchu jest wyszukiwarka Google. Im więcej artykułów napiszesz tym częściej ktoś Cię wyszuka.

2. Budujesz relacje z klientami i obserwatorami

Dużym błędem wielu biznesów jest ciągłe poszukiwanie nowych klientów zamiast zadbanie o więź z tymi, którzy już coś od Ciebie kupili. Pisząc bloga cały czas możesz o sobie przypominać i dostarczać im wartość, a gdy następnym razem będą coś potrzebowali z Twojej branży to będziesz ich naturalnym wyborem.

3. Blog buduje zaufanie

Gdy potencjalny klient widzi, że firma regularnie dzieli się treściami to oznacza poprawne funkcjonowanie. Dlatego jeśli masz zarzucić prowadzenie bloga po kilku wpisach to lepiej za to się nie zabieraj.

Nie jesteś pewien czy dasz radę? To przygotuj sobie listę tematów związanych z Twoją branżą, które mogą potencjalnie zainteresować Twoich klientów i napisz kilka tekstów na zapas.

4. Blog zwiększy sprzedaż

Czasem post może być bezpośrednio sprzedażowy i wtedy efekt będzie jednoznaczny. Jednak większość treści na blogu powinny być tworzonych z myślą o czytelniku i stanowić dla niego wartość.

Jeśli potencjalny klient będzie dostawał wartość to bez specjalnej presji kupi od Ciebie.

5. Dobry blog zwiększa rozpoznawalność marki

Kolejnym efektem prowadzenia bloga, który jest wartościowy dla czytelników i przez nich polecany, jest zwiększenie świadomości marki. Zbudowanie silnej pozycji pod tym względem może mieć wiele korzyści długofalowych.

6. Inwestycja w bloga jest relatywnie tania

Inwestycja polega głównie na zaangażowaniu czasu. Pewnie możesz dodać bloga do swojej obecnej strony, a nawet jeśli nie to koszty stworzenia nowego w porównaniu z kampaniami płatnymi jest nieporównywalnie mniejszy.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]