Instagram jest jedną z najciekawszych platform social media. Na początku wyszydzany jako aplikacja dla hipsterów. Później kupiony przez facebooka pod którego rządami dynamicznie rośnie.

Dla wielu osób jest to najważniejsza sieć społecznościowa. Szczególnie dla młodszego pokolenia dla którego facebook przestał być modny, gdy pojawili się na nim ich rodzice. Co ciekawe dla większości młodych Amerykanów jest to pierwszy wybór w kategorii social media, według raportu podsumowującego 2015 rok  .Jeśli nie zaczniesz tam działać teraz to za kilka lat może być za późno, gdy na rynek wejdzie kolejna generacja klientów.

Na Instagramie nie brakuje przedstawicieli jednej z najlepszych grup klientów, czyli singli i młodych małżeństw, które już dobrze zarabia, a nie ma jeszcze potomstwa.

Instagram ma także znaczące zalety, które docenią tylko właściciele biznesów, marketerzy i osoby tworzące treści – nie ma edge ranka.

Czym jest edge rank?

W skrócie jest algorytm facebooka, który selekcjonuje treści docierające dla użytkownika. Przez to większość fanów nie widzi tego co umieszczasz na fanpage’u. Mimo tego, że kiedyś dali Ci „lajka”. Na instagram to (jeszcze) nie dotarło, więc jeśli ktoś raz postanowi Ci obserwować to dopóki z tego nie zrezygnuje to Twoje zdjęcia będą do niego trafiać.

Poza tym zaangażowanie użytkowników na Instagramie jest zdecydowanie większe niż na facebooku czy twitterze. Więcej serduszek pod zdjęciem oznacza większy dowód społeczny i wszelkie zaangażowanie Twoich klientów rodzi większą lojalność.
Instagram-research-Engagement-compared-to-Twitter-Facebook

Kolejną dużą zaletą aktywnej obecności na Instagramie jest bardzo rozwinięty system #hashtagów (przeczytaj specjalny post o tym jak używać tej funkcjonalności tej funkcjonalności tutaj).

Z jednej strony możesz trafić do większego grona potencjalnych klientów dzięki zastosowaniu odpowiednich hashtagów, a z drugiej strony może dotrzeć do interesującej Cię osoby. Wyobraź sobie sytuację, że spędzasz jeden dzień w Rzeszowie. Robisz zdjęcie rzeszowskiego zamku, który wyłania się między drzewami i wrzucasz je na Instagrama oczywiście z oznaczeniem #rzeszow. Po 30 minutach sprawdzasz jak Twoja twórczość została odebrana przez Świat, a czeka już na Ciebie zaproszenie do jednej z lokalnych kawiarni z 50% rabatem. Brzmi dobrze?:)

O tym jak biznesowo wykorzystać Instagrama znajdziesz informacje w drugiej części posta.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]