Platformy social media rządzą Internetem. Jeśli ktoś chce odnieść sukces w sieci to musi zaistnieć na takich stronach jak Facebook, Twitter, Instagram czy Linkedin. Nie wystarczy jednak być w odpowiednich miejscach, ale trzeba robić to w odpowiedni sposób. Nieumiejętne działania w tej sferze mogą przynieść więcej szkód niż pożytku.

Co w takim razie zrobić, aby wykorzystać w dobry sposób potencjał social media?

Pierwszym sposobem jest zlecenie prowadzenie działań marketingowych zewnętrznej agencji lub freelancerowi (zobacz post jak zlecać).

Rozwiązanie oczywiste, ale dla wielu osób niedostępne z racji ograniczonego budżetu. Z tego powodu przygotowałem dla Was zestawienie 6 zasad prowadzenie skutecznych działań w social media mimo braku większych środków.

1. Precyzyjna grupa docelowa

Social media nie jest idealnym narzędziem do sprzedaży, bo nikt nie wchodzi np. na facebooka z myślą „coś sobie kupię”. Skup się raczej na zbudowaniu relacji między marką, a odbiorcami. Aby tego dokonać musisz wiedzieć do kogo kierujesz swoje komunikaty. W tym celu przejdź 5 kroków do określenia (LINK)

2. Dobra grafika

Twoja prezencja w social media musi być atrakcyjna wizualnie. Jeśli masz wydać pieniądze na jedną rzecz to poświęć ją na logo i kilka motywów graficznych, które później będziesz używał w swoich treściach graficznych. W tym celu możesz skorzystać z Fiverr, gdzie już za 5$ ktoś zrobi dla Ciebie projekt graficzny.

Na następnym etapie możesz skorzystać z takich narzędzi jak Canva czy Pablo, do samodzielnego tworzenia grafiki. Po krótkim zapoznaniu się z narzędziem będziesz w stanie tworzyć naprawdę estetyczne posty i inne elementy.

3. Ciekawe treści

Content is the king. Treści, którymi dzielisz się z odbiorcami muszą być dla nich ciekawe. Postaraj się również aby łatwo je było skonsumować np. tworząc listy w formie punktów itd.

4. Systematyczność

Nie ma nic gorszego w social media niż wymarłe profile. Jeśli nie będziesz w stanie zadbać o systematyczne zamieszczania treści i interakcje na różnych platformach to skup się tylko na tych najważniejszych.

5. Analizuj skuteczność działań

Facebook oferuje nam darmowe statystyki Facebook Audience Insights. Podobnie możemy za darmo sprawdzić skuteczność naszych działań na Twitterze dzięki Followerwonk, które w wersji podstawowej jest za darmo.

Poza tym sprawdzaj statystyki na swojej stronie dzięki Google Analytics

6. Cały czas poszerzaj wiedzę

Branża social media cały czas się rozwija i zmienia. Dzięki temu możesz szybko zdobyć przewagą nad konkurencją wykorzystując aktualne trendy.

W Polsce warto śledzić m.in. blog Sprawny Marketing i fanpage Social Media Now.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]