W Polsce nie mówi się dużo o Pintereście, mimo tego powinieneś zainteresować się jego możliwościami. Dla wielu biznesów, szczególnie ecommerce, będzie to jedna z najlepiej konwertujących platform social media w stosunku do jednego klika. Ponad 70% użytkowników Pinteresta właśnie tam szuka inspiracji zakupowych.

Obecność na Pintereście może Ci się przydać także gdy nie prowadzisz biznesu opartego na sprzedaży produtków fizycznych. Tworząc tablice odpowiadające poszczególnym kategoriom na blogu możesz zdobyć dodatkowe źródło ruchu.

Na czym polega Pinterest?

Pinterest jest jak wirtualnym odpowiednikiem tablicy korkowej, na której przypinamy zdjęcia, które nam się spodobały lub z jakiegoś innego powodu chcemy je wyróżnić. Takie przypięcia możemy grupować tematycznie, np. widoki, jedzenie, biznes, praca, spotkania itd.

screen

Od czego zacząć?

Zacznij od dokładnego uzupełnienia swojego profilu. Jeśli chcesz promować biznes to wybierz opcję dołączenia jako firma. Szczegółowo jest to opisane na stronie Pinteresta 

Jak przypinać grafiki?

Masz już konto i co dalej?

Na początek stwórz kilka tablic i nazwij jest zgodnie z tematami zdjęć, które zamierzasz w nich umieszczać.
Następnie dodaj wtyczkę „Pin it” do swojej przeglądarki, dzięki której będziesz mógł dodać każde zdjęcie z sieci do swojej tablicy. Staraj się dodawać zdjęcia z oryginalnych źródeł.
Możesz także dodać zdjęcie ze swojego dysku twardego, które należy odpowiednio opisać i dodać link do miejsca w które ma kierować.

Jak zdobywać śledzących?

1. Promuj na swoich innych profilach
Daj znać swoim znajomym i fanom na Facebooku oraz innych serwisach o tym, że masz konto na Pintereście.

2. Dodaj przyciski Pinteresta do strony
Pinterest umożliwia dodania widgetów kierujących do Twojego konta oraz przycisków do przypinania zdjęć. Aby zintegrować w pełni stronę z Pinterestem wejdź tutaj.

3. Dodawaj codziennie nowe tablice
Nie rób tego za jednym zamachem, ale stopniowo. Dodanie codziennie jednej tablicy i kilku zdjęć sprawi, że będziesz cały czas postrzegany jako aktywny użytkownik, którego warto śledzić.

4. Śledź tablice fanów Twojej konkurencji
Zobacz kto śledzi tablice Twojej konkurencji i zacznij ich śledzić. Najprawdopodobniej są to Twoi potencjalni klienci.

5. Przede wszystkim obserwuj i testuj

Tak jak we wszystkich sferach marketingu internetowego. Nie bój się testować, bo czasem drobna zmiana pozwala przynieść kolosalne zmiany:)

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]