Linkedin jest świetną platformą do nawiązywania profesjonalnych kontaktów, znajdywania pracy i dzielenia się contentem. Czy próbowałeś jednak za jego pomocą szukać klientów?

Jeśli sprzedajesz usługi i produkty innym przedsiębiorcom to powinieneś skupić się na działaniach na LinkedIN. Szczególnie w sytuacji, gdy szukasz klientów zagranicznych.

1. Zacznij od uzupełnienia profilu prywatnego

Ważnym elementem skutecznego pozyskiwania klientów na LinkedIN jest zapraszanie do znajomych ludzi, których nie znasz. Specyfika tego serwisu sprawia, że jest to zupełnie inaczej postrzegane niż na Facebooku.

Dlatego musisz przygotować konto w taki sposób, aby nie wyglądało na spamerskie. W tym celu uzupełnij wszystkie możliwe rubryki. Zadbaj o dobre określenie swojej funkcji i odzwierciedlenie swojej historii zawodowej.

Zaproś też osoby, które już znasz, aby dodać wiarygodności Twojemu profilowi.

Wiele osób zanim zdecyduje zaakceptować Twoje zaproszenie przejrzy najpierw profil.

2. Stwórz grupę

Na LinkedIN istnieją także grupy. Warto abyś stworzył taką, którą byłaby wartościowym miejscem dla Twoich potencjalnych klientów.

Nie wystarczy jednak stworzyć miejsca spotkań, ale trzeba także zadbać o jego wartość. W tym celu publikuj regularnie linki do nowych artykułów. Przy okazji zbudujesz swoją markę.

3. Przygotuj listę potencjalnych klientów

Poszukaj osoby pracujące w firmach (właściciele, osoby od marketingu, zaopatrzenia, promocji), które byłyby Twoimi idealnymi klientami. Zrób taką listę .

4. Nawiąż kontakt

Gdy już masz dopracowany profil prywatny i listę osób z którymi chcesz nawiązać kontakt do zacznij to robić.

Nie zapraszaj jednak osób z listy masowo. Najpierw niech to będzie 10 osób. Zobacz jakie będą reakcje. Jeśli mniej niż 4 osoby zaakceptują zaproszenie to wprowadź modyfikacje we wiadomości lub na swoim profilu.

Dodatkowa rada – zapraszając zaznaczaj, że jesteś znajomym. Jeśli wybierzesz inną opcję to będziesz musiał podać adres email zapraszanej osoby.

5. Dbaj o relację

Nie sprzedawaj na starcie. Na początku daj jakąś wartość. Wyślij wiadomość w której podziękujesz za zaproszenie. Potem wyślij coś co naprawdę przydatnego z perspektywy tej osoby lub w jakiś inny sposób bądź użyteczny.

6. Sprzedaż

LinkedIN jest miejscem w którym możesz nawiązać relację, ale nie sprzedawać. To najlepiej robić podczas rozmowy handlowej lub na webinarze, a grunt pod to najlepiej zbudować na LinkedIN przez kilka tygodni.
Podsumowanie

Skuteczne działanie na LinkedIN tak jak na innych platformach social media polega na jak dostarczaniu wartości i ewentualnej prośbie o wykonanie jakieś akcji dopiero po tym jak nawiążecie relację.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]