Zawsze zastanawia mnie dlaczego właściciele biznesów tworząc treści w mediach społecznościowych nie traktują swoich odbiorców jak ludzi.

Czy jest jakakolwiek osoba, która będzie śledzić profil w jakiejkolwiek sieci społecznościowej wymagający od niej tylko kupowania?

Jeden z najsłynniejszych marketerów internetowych na Świecie – Gary Vaynerchuk (polecam kanał na youtubie) jedną ze swoich poprzednich książek zatytuował „Jab, jab, jab, the right hook”. Opisał w niej strategię polegającą na dawaniu wartości swoim odbiorcom i ewentualnym poproszeniu o coś dopiero po zbudowaniu relacji. Na takim podejściu polega skuteczne social media. Śledzimy te marki lub ludzi, którzy dają nam wiedzę, rozrywkę lub inną korzyść.

Reklamy atakują nas w prawie każdym momencie życia i najczęściej nie będziemy się sami na nią skazywać. Są jednak wyjątki.

Gdy mamy już jakąś relację z marką lub autorem to akceptujemy treści promocyjne. Tak samo zadziała to w twoim wypadku, jeśli zadbasz o swoich odbiorców to z czasem zbudujesz grono lojalnych klientów (oczywiście istnieją jeszcze inne elementy, ale w tym artykule skupiamy się na social media).

Czy po takim wstępie domyślasz się już jakie jest jedno słowo na którym powinieneś oprzeć swoją strategię social media?

Tym słowem jest EMPATIA. Wczuj się w skórę swoich odbiorców i pomyśl w co mają ochotę kliknąć. Jeśli im to dostarczysz do zaczniecie budować relację.

Na początku musisz jednak ustalić kim oni są (sprawdź wpis) i gdzie się znajdują. Mimo wzrostu popularności snapchata, nie najlepszym pomysłem byłoby reklamowanie tam np. szamponu zapobiegającego łysienie, bo tą aplikację bardzo rzadko używają dojrzali mężczyźni potrzebujący tego typu kosmetyku.

Dlatego określ dokładnie do kogo chcesz trafić i wybierz odpowiednie platformy społecznościowe. Następnie przygotowuj treści, które będą stanowiły realną wartość dla tych ludzi. Jeśli zbudujesz dzięki temu relację to późniejsza sprzedaż nie będzie stanowiła żadnego problemu.

Wiedzę na temat swojej grupy docelowej oraz empatię możesz użyć nie tylko do tworzenia nowych treści, ale także do zdobywania większego rozgłosu dla swojej marki. Istnieje na to kilka sposób:

1. Komentowanie treści na profilu, gdzie już są Twoi docelowi klienci
2. Wrzucanie treści na grupy
3. Używanie hashtagów, których używają także oni

W ciągu najbliższych dwóch tygodni na blogu BPG znajdziesz artykuły opisujące strategię do zastosowania na poszczególnych platformach. Śledź nas na facebooku, aby być na bieżąco:)

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]