Warto promować biznes na Instagramie. Jeśli nie jesteś przekonany do tego twierdzenia to sprawdź poprzedniego posta.
Jak ze wszystkim w życiu jednak możesz coś robić i „robić”. Aby ułatwić Ci właściwe działania przygotowałem pigułkę wiedzy na temat obecności na Instagramie.

Dwie zasady podstawowe:

Zdecyduj o celu obecności na Instagramie

Czy chcesz budować markę? Nadać jej ludzką twarz? Może chcesz przekazać jakąś filozofię, której firma jest odzwierciedleniem? A może jednak zależy Ci na generowaniu sprzedaży?
Zobacz jakie treści prezentuje tam Twoja konkurencja, jeśli jeszcze ich tu nie ma to możesz sprawdzić aktywności przedstawicieli branży w USA. Powinno Ci to pomóc w określeniu celu i zaispirować.
Oczywiście nie oznacza to, że wszystkie posty powinny być ukierunkowane tylko na jedno od tego momentu. Staraj się zachować balans np. między poważnymi i śmiesznymi wrzutkami.

Opowiedz historię

Jak już zdecydujesz się na cel to zastanów się jaką historię chcesz opowiedzieć. Dla kogo są Twoje produkty? Jakie emocje dają? Czym się możesz pochwalić? Jako przykład wciągającej opowieści wyobraź sobie sytuację, że jesteś producentem strojów sportowych. Zasponsorowałeś komplety drużynie młodzików z prowincji, którzy przebili się do finału Pucharu Tymbarka na Stadionie Narodowym. Zdjęcie ilustrujące tę opowieść byłoby idealnym obrazem dla Instagrama.

Specyficzne zasady udanej promocji na Instagramie

Zdjęcia „za kulisami”
Pokaż jak pracujesz lub pracujecie w firmie. Pozwól osobie śledzącej przez chwilę poczuć się członkiem zespołu.

zakulisami
Współpraca z influencerami

Komunikacja i marketing na Instagramie nie musi ograniczać się tylko do Twojego profilu. Możesz zaangażować innych użytkowników Instagrama do promocji Twojej marki. Grunt to znaleźć popularne profile, które trafiają do Twojej grupy docelowej, ale ich właściciele jeszcze na nich nie zarabiają. Wtedy być może za grosze lub drobną współpracę uda Ci się nawiązać współpracę. Przykładem ciekawej kampanii reklamowej jest akcja Reebooka w której wysłali pary butów do właścicieli ciekawych kont w zamian za wrzucenie fotki w nowym obuwiu i oznaczeniu profilu sponsora.

Wspomaganie strategii social media

Wykorzystaj konto na Instagramie do promowania profilów w innych serwisach. Warto też tworzyć osobne i specyficzne treści dla każdej platformy promujące główny cel np. debiut nowego produktu. Zobacz infografiki wyjaśniające różnice między platformami.

Testuj posty video

Instagram umożliwia publikację również krótki klipów video. Sprawdź czy to jest dobra opcja dla Ciebie jako element wyróżnienia. Mistrzowsko wykorzystuje tę funkcję pewna młoda mama, która wplata zabawę z dziećmi i obowiązki domowe w swój trening.

video

Stosuj #hashtagi

Temu narzędziu poświęcony jest osobny post. Jednak w skrócie zalecam stosowanie od 5-10 hashtagów, które używają Twoi klienci docelowi.

Obserwuj innych

Na Instagramie Twoje konto biznesowe prawie w ogóle nie różni się od profilu prywatnego. Masz takie same funkcje obserwowania innych. Korzystaj z nich jako możliwość do nawiązywania kontaktu z osobami z branży oraz pogłębianiu relacji z klientami.

Wykorzystuj reklamę płatną

Jeśli masz budżet to możesz wykupić od niedawna także płatną reklamę na Instagramie. Możesz to zrobić z poziomu konta reklamodawcy na Facebooku. Więcej informacji na ten temat na stronie pomocy Instagrama.

reklamy

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]