Praca na etacie jest idealnym momentem na rozwój kompetencji potrzebnych do prowadzenia z powodzeniem własnego biznesu. Najczęściej nie potrzebujesz drogich studiów lub długich szkoleń, aby rozwinąć te cztery kompetencje:

Networking

Networking jest umiejętnością, która jest coraz bardziej dostrzegana. Bardzo słusznie. To dzięki poleceniom zdobywa się najlepsze kontrakty oraz dostęp do wiedzy niejawnej, która jest szczególnie cenna.

Nie jest to jednak po prostu poznawanie ludzi i próba sprzedania im swoich produktów lub usług. Networking jest umiejętnością, która ma w sobie wiele składowych m.in. wywieranie pierwszego dobrego wrażenia, rozumienie dynamik społecznych, empatia, właściwa komunikacja na i po spotkaniu oraz wielu innych. To wszystko możesz wyćwiczyć podczas pracy na etacie. Gdy nie masz jeszcze konieczności zajmowania się sprawami firmowymi. Aby zgłębić temat zapraszam do obejrzenia wystąpienia na konferencjie TedX polskiego guru networkingu – Grzegorza Turniaka

Sprzedaż

Umiejętność sprzedaży jest konieczna prawie w każdym biznesie za który się weźmiesz. Nie jest to jednak jakiś punkt graniczny od którego powinieneś uzależniać zaangażowanie w biznes. Po prostu jest to czynność, którą będziesz udoskonalać całe życie i już masz sporo lat praktyki za sobą. Warto jednak aby odbywało się to świadomie. Daj sobie na to czas i otaczaj się właściwymi ludźmi. Może znajdziesz ich w swojej obecnej pracy. Zadawaj im pytania i korzystaj z dostępu do nich, bo później może być za późno.

W temacie sprzedaży polecam wystąpienie Dariusza Milczarka, które wygłosił na Festiwalu Inspiracji.

Komunikacja w Internecie

Sprzedaż, networking i komunikacja są systemem naczyń połączonych. Trzeba jednak świadomowie rozwijać swoje kompetencje z każdym z tych obszarów. Tym bardziej, że w sferze komunikacji mieści się zarówno ta mówiona, jak i pisana. Tworzenie dobrych oraz sprzedających tekstów np. dla potrzeb Internetu jest w dzisiejszych czasach kluczowe dla sukcesu w wielu branżach. Zacznij już na etacie tworzyć teksty gotowe do Twojego przyszłego biznesu. Nawet jak ich nie użyjesz to będą dobrym przetarciem.

Zobacz wystąpienie Barbary Stawarz – eksperta od content marketingu.

Prioretyzowanie zadań

Podczas pracy etatowej wiele osób musi udawać zajętych, aby dotrwać do końca dnia pracy. Gdy już przejdziesz na swoje to lepiej, abyś pracował mnie, ale zajmując się tylko najważniejszymi zadaniami. Przechodzi się do biznesu po to, aby odzyskać wolność i mieć więcej czasu dla rodziny i na realizację swoich pasji, a nie by utonąć w jeszcze większej nawałnicy mało znaczących zadań (co wielu przedsiębiorcą się zdarza).

Przetestuj przez kilka tygodni model opisany przez Stephena Coveya, która zaleca identyfikację czynności, które podejmujesz w ciągu dnia i zaszeregowanie do odpowiedniej „ćwiatki”. Nazywa się to Matrycą Eisenhovera. Szczegółowy opis tej metody znajdziesz na stronie PARP.

Zakończenie

W powyższym poście wskazałem Ci kierunki rozwoju kompetencji. Możesz wykonać pierwszy krok zapoznając się z powyższymi materiałami, a potem przygotuj sobie plan działania i konsekwetnie go realizuj.

Oczywiście oprócz tego powinieneś działać stricte nad swoim biznesem i najlepiej zacząć od odebrania darmowego ebooka, który poprowadzi Cię przez proces przejścia z etatu do biznesu.

GOTOWE BEZPŁATNE CHECKLISTY

5 praktycznych e-booków w bonusie

PONAD 100 STRON ROZWIĄZAŃ

JAK W 12 KROKACH URUCHOMIĆ NOWY BIZNES LUB ZAUTOMATYZOWAĆ ISTNIEJĄCY - ZYSKASZ WOLNOŚĆ, NIEZALEŻNOŚĆ I WOLNY CZAS [PRAKTYCZNE PRZYKŁADY]